• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

MHU

Gäst
Poäng: 0
Hmmm, igår över 20% idag 9,2%...
Vet inte riktigt vad som har ändrats så drastiskt. Kanske fel hos UC?
ingen ff som "fyllt 6 mån", och blanco bara gått ner till 98k från 104k sedan förra månaden.

Nåja, kan nog ändå inte söka något samlingslån då förra årers inkomst var 110k pga studier..
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Du får vara tydligare, beskriv exakt när ni tog lån samt vilka datum ni avslutade krediter.
Krediterna avslutades långt innan månaden (oktober) var slut och skulle varit med på nästa uc-uppdatering (dvs. ca 15-20/11). Lånet togs också i ca mitten av oktober och användes för att betala in de skulder som idag 3/12 står upptagna hos UC, men inget av våra kreditbetyg har rört sig en millimeter och så borde det försås inte vara;)
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Du får vara tydligare, beskriv exakt när ni tog lån samt vilka datum ni avslutade krediter.
Krediterna avslutades långt innan månaden (oktober) var slut och skulle varit med på nästa uc-uppdatering (dvs. ca 15-20/11). Lånet togs också i ca mitten av oktober och användes för att betala in de skulder som idag 3/12 står upptagna hos UC, men inget av våra kreditbetyg har rört sig en millimeter och så borde det försås inte vara;)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Krediterna avslutades långt innan månaden (oktober) var slut och skulle varit med på nästa uc-uppdatering (dvs. ca 15-20/11). Lånet togs också i ca mitten av oktober och användes för att betala in de skulder som idag 3/12 står upptagna hos UC, men inget av våra kreditbetyg har rört sig en millimeter och så borde det försås inte vara;)
Är krediterna borta från UC? Om du inte har nån tjänst på minUC så kolla Kreddy är krediterna med där?

mer blancolån påverkat knappt betyget däremot så borde avbetalning på krediter påverka rejält.
 
A

Anmärkning

Gäst
Poäng: 0
Borde inte min uc risk minska när en anmärkning försvinner??? Två anmärkningar bort nu på två månader. Men betyget står helt still. :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Borde inte min uc risk minska när en anmärkning försvinner??? Två anmärkningar bort nu på två månader. Men betyget står helt still. :(

Beror helt och hållet på. Om du har 20 sedan tidigare och nu 18 så utgör du fortfarande lika stor risk för bankerna.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Kan jag räkna med samlingslån nästa september/oktober eller är jag för optimistisk?

Har 47% nu, troligen pga 22 förfrågningar som kommer gå ut under våren/sommaren.

Har just nu 200K synligt (beräknas vara nere under 150-160 till nästa höst). Inkomst på 183K nu men som bör vara närmare 240K nästa deklaration, dock rädd att underskottet kommer dala upp över 20K troligen. Inga anmärkningar, inga blanka förfrågningar. 2 blanco, 3 kredit (blir av med en kredit i vår).
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp