• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Från 15.7 till 12.5 efter två uc. Tror ni det finns en liiiiten chans till ett lån på 50 tusen ? :axelryck:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag litar inte på UC längre. Strax före senaste månads”uppdateringen” tog jag ett lån för frugans räkning på 350 K. Det resulterade trots en rätt kass ränta på 14,95 % i att hustrun som har högre lön än jag men väldigt dyra krediter med höga månadskostnader, fick ett förbättrat ekonomiskt utrymme med 12 TUSEN varje månad, vilket sedan dess sammantaget varit rena lyftet för oss som hushåll. Efter att uppdateringen genomförts(?) står mitt kreditbetyg kvar på 2,5% och efter några dagar HÖJDES mitt UC-score från 571 till 584, trots ett nytaget lån på 350 k i mitt namn.? Nu är det den 30/11 och man kan ju inte tro att UC är uppdaterat än. Och frugan, som kunde lösa alla dyra lån, ja hon har fortfarande ett lika uselt kreditbetyg/UC-risk på ca 17 och UC-score på 400 någonting. Mitt betyg ska såklart bli sämre medan hennes betyg ska bli kraftigt förbättrat, med tanke på kraftigt minskad skuld och +10 krediter färre nu jämfört med förra månaden? Vi fick pengarna tillbaka för 2 månader på UC:s tjänster bägge två, men det är fortfarande väldigt fel på UC..o_O
 
Senast ändrad:

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag litar inte på UC längre. Strax före senaste månads”uppdateringen” tog jag ett lån för frugans räkning på 350 K. Det resulterade trots en rätt kass ränta på 14,95 % i att hustrun som har högre lön än jag men väldigt dyra krediter med höga månadskostnader, fick ett förbättrat ekonomiskt utrymme med 12 TUSEN varje månad, vilket sedan dess sammantaget varit rena lyftet för oss som hushåll. Efter att uppdateringen genomförts(?) står mitt kreditbetyg kvar på 2,5% och efter några dagar HÖJDES mitt UC-score från 571 till 584, trots ett nytaget lån på 350 k i mitt namn.? Nu är det den 30/11 och man kan ju inte tro att UC är uppdaterat än. Och frugan, som kunde lösa alla dyra lån, ja hon har fortfarande ett lika uselt kreditbetyg/UC-risk på ca 17 och UC-score på 400 någonting. Mitt betyg ska såklart bli sämre medan hennes betyg ska bli kraftigt förbättrat, med tanke på kraftigt minskad skuld och +10 krediter färre nu jämfört med förra månaden? Vi fick pengarna tillbaka för 2 månader på UC:s tjänster bägge två, men det är fortfarande väldigt fel på UC..o_O
Du får vara tydligare, beskriv exakt när ni tog lån samt vilka datum ni avslutade krediter.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Score från 694 till 706, gav ingen förändring på betyget. Mystisk funktion det där.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Score från 694 till 706, gav ingen förändring på betyget. Mystisk funktion det där.
En helt meningslös fiktiv siffra som ingen annan än du ser. Du kan ha 1000 i score, men det är ändå inget som nån ser. Söker du kredit så är det betyget som är intressant oavsett vad du har i Score.
Om du betalar mig 49:- i månaden kan du få ett garanterat Brorsan-score på över 800, jag ger Score garanti :D
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Sant! Kolla på betyget, sen kan faktiskt avslutade kreditkort eller plötsligt stora belopp på amorteringar få betyget sämre. Detta pga mätaren reagerar att man kanske har hittat summor utanför uc.

Något i denna stilen sa kundtjänst till mig när jag frågade varför mitt betyg sköt sig o höjden pga jag avslutade ett kreditkort en gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp