• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Säg till om du gör det och hur det går för är själv också ganska sugen på att testa :)

Det enda som får mig att inte göra det är det här att man måste ange chefens nummer, en konversation jag inte skulle vara redo för i dagsläget. (Medveten om att bankerna oftast inte verkar ringa och att det är tystnadsplikt men min chef är ganska nära så att säga).

Utöver det planerar jag inte samlingslån föränn augusti/september nästa år egentligen så en till ff hade inte varit helt katastrof. Tror dock chancerna oavsett är väldigt små med 20ff och 13%, knappast optimalt, speciellt i dessa tider.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag var riktigt sugen på att testa söka lån med min nuvarande risk på 1,7 %. Men jag kommer ändå bli nekad eftersom jag är så högt belånad i jämförelse med inkomst (belånad till min inkomst x ca 3,4)
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Det enda som får mig att inte göra det är det här att man måste ange chefens nummer, en konversation jag inte skulle vara redo för i dagsläget. (Medveten om att bankerna oftast inte verkar ringa och att det är tystnadsplikt men min chef är ganska nära så att säga).

Utöver det planerar jag inte samlingslån föränn augusti/september nästa år egentligen så en till ff hade inte varit helt katastrof. Tror dock chancerna oavsett är väldigt små med 20ff och 13%, knappast optimalt, speciellt i dessa tider.

Tror inte bankerna ringer chefen för att höra sig för vad hen tycker om sin anställde. Har aldrig varit med om att banken kontaktat arbetsgivaren. Skulle kunna tänka mig att i vissa speciella fall ringer de HR för att kolla att man verkligen är anställd sedan år xx, med svaret ja eller nej. Lön eller personliga detaljer får det helt enkelt inte lämna ut om det inte är myndighetspersoner typ polisen som knackar på.
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Kan rapportera att UC som lämnas ut är den som man ser. Köpte 29kr upplysning och allt är blandat med sept/aug siffror huller om buller. Kommer nog att kräva tillbaka mina 29 av UC om en dag :).
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Tror inte bankerna ringer chefen för att höra sig för vad hen tycker om sin anställde. Har aldrig varit med om att banken kontaktat arbetsgivaren. Skulle kunna tänka mig att i vissa speciella fall ringer de HR för att kolla att man verkligen är anställd sedan år xx, med svaret ja eller nej. Lön eller personliga detaljer får det helt enkelt inte lämna ut om det inte är myndighetspersoner typ polisen som knackar på.

Givetvis är det definitivt av de skälen som de skulle ringa. Jag undrar dock om de uppger vart de ringer ifrån, egentligen får väl inte ens chefen ifrågasätta detta, men tanken skulle vara obekväm.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
Hade 2.4 igår, gick ner till 0,4 idag så gjorde en ansökan då vi ska göra lite renovering hemma..
En ff så gick mitt betyg tydligen upp till 4.4?! Har aldrig hänt förr att de skjuter så hemskt i höjden så vetetusan hur mitt betyg såg ut på kopian, måste kollas imorgon!
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Mitt betyg gick ner från 6,7 till 0,8... Fattar ingenting??? La in om ett lån hos Advisa för drygt 30 minuter sedan på 300.000 kr med en usel inkomst på bara 240.000 kr och 8 st ff, har redan fått erbjudande på hela summan från Ica, Norwegian, Coop, Remember och SEB... Helt otroligt...

Ligger man risigt till och behöver låna (givetvis inte till spel!!!) så är det nog once in a lifetime chans idag innan UC får ordning på sina saker. Man skall ju igenom steg 2 där vissa tar en extra bisnode. Sen måste man ha råd att chansa med en extra ff som kommer.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Är det någon som märkt ytterligare förändringar efter UC: s månadsuppdatering? På mig står det fortfarande augusti som senaste uppdateringsmånad och att jag har 6 krediter hos 6 olika aktörer, trots att det bara är 5 krediter hos 5 olika..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp