• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Från 5 förfrågningar till 4 och betyget gick från 5,9% till 4,6%.
Ska bli sjukt spännande att se vad man landar på med noll förfrågningar sen, tror aldrig jag haft det :D
 

henkee

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 Maj 2019
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Min uc gick från 5% nu häromdagen till 1.17%

Har 340 blanco med hög ränta som jag tog för cirka 2 månader sedan.

är det värt att söka om för att få ner ränta plus månadskostnad ?
Alltså tänker jag söka på enbart de beloppet för att lägga om lånet.
Vad tror ni?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Förra månanden när en UC gick ut så gick mitt betyg ner hela 1,8 % , denna gång inget alls.
Jag har läst någonstans att dom uppdaterar på en gång , eller kan det variera. Eller så kanske det
kommer så helt stil. Vilket jag känner är lite märkligt.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
739
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Det var mycket för bara 1 förfrågan:) När är alla borta?

betyget är lite högt bara för jag använt ett kreditkort men det betalas av i takt med att förfrågningarna försvinner med så det gör inte så mycket.

nästa månad försvinner 2st till, i oktober försvinner den 3e och den sista försvinner i mars nästa år
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Min uc gick från 5% nu häromdagen till 1.17%

Har 340 blanco med hög ränta som jag tog för cirka 2 månader sedan.

är det värt att söka om för att få ner ränta plus månadskostnad ?
Alltså tänker jag söka på enbart de beloppet för att lägga om lånet.
Vad tror ni?
Även om man inte har exakt samma förutsättningar så säger kreditbetyget en hel del. Jag hade bättre betyg, 1,0, och fick bara skräperbjudanden för 1 månad sedan. Sambla som jag använde sa att Corona har gjort att osäkerheten ökat betydligt och att det blivit svårare att låna. De menade också att jag inte använde låneskydd på mina lån och att risken därför är högre. Kan köpa resonemanget, absolut.

I dagens läge och om du inte är i akut behov av pengar, hade jag väntat tills ditt betyg är så bra det bara kan bli. Varje färsk förfrågan man får ser illa ut i bankernas ögon och förstås sänker kreditbetyget ytterligare. Det går väldigt fort att få dåligt kreditbetyg, det är ju bara att söka en massa lån och krediter, man kan tacka nej till samtliga lån men betyget sjunker som en sten i vatten. Men att få bra kreditbetyg tar tid och kräver medvetenhet och planering. Med det sagt är det ingen av oss här som har exakt samma förutsättningar, allting är individuellt och det enda man egentligen kan göra är, om man vill ta ”risken”, att söka och prova.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Förra månanden när en UC gick ut så gick mitt betyg ner hela 1,8 % , denna gång inget alls.
Jag har läst någonstans att dom uppdaterar på en gång , eller kan det variera. Eller så kanske det
kommer så helt stil. Vilket jag känner är lite märkligt.
Ja ff försvinner resp. tillkommer på en gång. Det är så där det funkar, ibland händer ingenting; man kanske blir av med ett par ff och betyget är oförändrat. Har sett för egen del att det många gånger inte händer något alls om bara 1 ff försvinner, inte varje gång i alla fall.
 
L

Loulou

Gäst
Poäng: 0
Jag har läst här att det bästa när man söker lån är att vänta 30 dagar sen sista sökningen. Sökte sist 15/7, kan jag Söka då 14/8? (30 dagar) eller måste jag vänta till 15/8 då det gått över 30 dagar? Vet att det bästa är att vänta så länge som möjligt men så nervös att uc ska hinna uppdateras, sist uppdaterades det redan 10/7 och hinner uc uppdateras är det ingen idé för mig att söka alls..
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag har läst här att det bästa när man söker lån är att vänta 30 dagar sen sista sökningen. Sökte sist 15/7, kan jag Söka då 14/8? (30 dagar) eller måste jag vänta till 15/8 då det gått över 30 dagar? Vet att det bästa är att vänta så länge som möjligt men så nervös att uc ska hinna uppdateras, sist uppdaterades det redan 10/7 och hinner uc uppdateras är det ingen idé för mig att söka alls..
Det bästa är egentligen att titta på kreditbetyget. Det ligger säkert något i att vänta 30 dagar, men allt beror ju på vilka förutsättningar man har i övrigt. UC brukar uppdatera 15-20, oftast närmare 15 än 20, förutom i juli då jag sett att de uppdaterar 10:e. Ibland, om datumen för uppdatering ligger över helg eller helgdag så har jag för mig att de kan uppdatera redan 13-14:e en ”vanlig” uppdateringsmånad (säg att en söndag är den 16:e exempelvis, = uppdateringen kommer ev fre 14:e). Men nej, för täta ansökningar i tid ger ingenting, man får bara försämrat kreditbetyg
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp