• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 296
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Stort grattis! Jag kollade mitt betyg efter tolvslaget men det är oförändrat 1.0. Det känns dock inte så ”bra” som de låter; pga att jag redan har flera lån plus nu 10 st förfrågningar och stort underskott (pga. aktieaffärer) plus inte minst pga Corona (enligt Sambla) så får jag just nu inga särskilt bra erbjudanden. Planen är att vänta till april då nya deklarationen blir klar med betydligt mindre underskott av kapital och bara 1 enda förfrågan (14/1 har jag bara en ff. Som sagt, det är jättekul när betyget går neråt/förbättras!:)
Du har jättefint betyg ju :faceheart:. Jag har också väldigt högt underskott, låg taxerad inkomst. Konstigt att mitt betyg blev så ”bra”
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 296
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Förresten vad är betalkoll?
Betalkoll är en tjänst fr Collector. Man får ett kreditutrymme och för det kan man lägga i räkningar i appen så betalar Betalkoll/Collector dina räkningar och du får ett lägst att betala belopp månaden därpå. Min sambo har ca 25k utnyttjat kreditbelopp hos betalkoll och för det betalar vi strax under 1000kr/mån. Himla bra tjänst, har inte synts på uc tidigare men nu gör den det men för mig är det värt ändå just nu.
Dessutom tar de bara en mini ut när man söker
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Du har jättefint betyg ju :faceheart:. Jag har också väldigt högt underskott, låg taxerad inkomst. Konstigt att mitt betyg blev så ”bra”
Tack men önskar det var under 1 åtminstone. Jag vet, ibland fattar man inte vad som har ändrat kreditbetyget, man har typ inte en ledtråd:) Vet du vad som förbättrar ditt betyg så mycket idag?:)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 296
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Tack men önskar det var under 1 åtminstone. Jag vet, ibland fattar man inte vad som har ändrat kreditbetyger, man har typ inte en ledtråd:) Vet du vad som förbättrar ditt betyg så mycket idag?:)
5 ff försvann fr min uc idag
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Betalkoll är en tjänst fr Collector. Man får ett kreditutrymme och för det kan man lägga i räkningar i appen så betalar Betalkoll/Collector dina räkningar och du får ett lägst att betala belopp månaden därpå. Min sambo har ca 25k utnyttjat kreditbelopp hos betalkoll och för det betalar vi strax under 1000kr/mån. Himla bra tjänst, har inte synts på uc tidigare men nu gör den det men för mig är det värt ändå just nu.
Dessutom tar de bara en mini ut när man söker
Aha. Ja det är knäppt när de ändrar så att det syns på uc. Har haft 30 k på credway tidigare, de ändrade också. Det tas ingen uc när man lånar utan det är Creditsafe, men när uc uppdaterar står krediten hos Credway med numera
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 296
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Aha. Ja det är knäppt när de ändrar så att det syns på uc. Har haft 30 k på credway tidigare, de ändrade också. Det tas ingen uc när man lånar utan det är Creditsafe, men när uc uppdaterar står krediten hos Credway med numera
Ja, så synd att den också dök upp på uc. Snart kommer alla skulder listas på Ica, det går åt det hållet i alla fall.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ja men då kommer du säkert under 1
Tack, jag räknar lite med det:) bra betyg men ändå svårt att få bra samlingslån. Tror underskott av kapital (151 k ca) har stor inverkan. Och ja, sen är det oron kring Corona; folk blir av med jobben och det är mer osäkert. Åtminstone var det så Sambla förklarade för mig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp