• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

GustavSvensson

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Februari 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du behöver ju inte vänta till 2021, om du har tänkt dig att låna pengar kommer dom att kräva dig på att du stryker din uppgedda inkomst i låneansökan med lönespecar 3 månader tillbaka i tidenelker liknande, så det spelar ingen roll om du nolltaxerade förra året.

Tack för ditt svar! Mina anmärkningar försvinner i januari nästa år samt historiska skuldsaldot inte längre synligt f.om april och jag kommer ha förhållandevis stora lånebehov och vill inte chansa när man kreditupplysning ser ut som den gör i dagsläget.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Tack för ditt svar! Jag har möjlighet att styra över min egen inkomst detta året och jag trodde inte det skulle ha någon negativ inverkan om man hade en högre lön? Vilken lönenivå skulle vara rimlig för att uppnå efterfrågat kreditbetyg, 500-600,000 SEK?

De flesta jag sett som har så där extremt bra UC betyg ligger strax under gränsen för statlig inkomstskatt och har inget eller lågt underskott. Men UC's algoritmer lever ett eget liv, man kan aldrig vara riktigt säker... Finns andra med extrem bra UC också som har inkomster på allt mellan 200.000 och 400.000 kr, så det är svårt att sia om...
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Hej, hoppas ni alla har en bra tisdag.

Mina tre sista anmärkningar försvinner 2021-01-09 samt mitt historiska skuldsaldo kommer ha varit noll (dvs borta helt från UC:s historisk) 2021-04-30. Jag är nolltaxerad från 2019 vid vårens inkomstuppdatering men under uppdateringen för 2021 kommer jag ungefär ha inkomst av tjänst på c.a 900,000-1,000,000 SEK. Befintligt riskprognos: 24,9 (mindre bra) samt inga förfrågningar.

Min fråga är hur sannolikt det är att jag kommer nå 0,2-0,9% i riskprognos i maj 2021 med följande förutsättningar:

Uppdaterad inkomst för 2020 på närmre 1,000,000 SEK
Max en förfrågan.
Inga blancolån/krediter
Eventuellt bolån
Inga anmärkningar eller historiskt skuldsaldo.

Tusen tack på förhand!

Har du de förutsättningarna borde du få lågt betyg. Jag har 0.1 och har på ett ungefär dessa förutsättningar:

Inkomst 380.000
Outnyttjad kredit på kreditkort: 40.000
Blancolån: 60.000
Bolån, hakva är mitt, 1.8 miljoner
 

GustavSvensson

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Februari 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
De flesta jag sett som har så där extremt bra UC betyg ligger strax under gränsen för statlig inkomstskatt och har inget eller lågt underskott. Men UC's algoritmer lever ett eget liv, man kan aldrig vara riktigt säker... Finns andra med extrem bra UC också som har inkomster på allt mellan 200.000 och 400.000 kr, så det är svårt att sia om...
Tack för ditt svar!
 

GustavSvensson

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Februari 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har du de förutsättningarna borde du få lågt betyg. Jag har 0.1 och har på ett ungefär dessa förutsättningar:

Inkomst 380.000
Outnyttjad kredit på kreditkort: 40.000
Blancolån: 60.000
Bolån, hakva är mitt, 1.8 miljoner

Tusen tack för informationen! Känns hoppfullt inför nästa år.
 

Minsta myrans mamma

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Jag har 0.1, här är mina förutsättningar om de är till hjälp för någon!

Deklarerad inkomst 2018: 366 000
FF: 1
Bolån (delat med maken): 4 550 000
Kreditkort: Beviljat 30 000 men använder ej krediten
Överskott av kapital:1500
Inga blancolån

Kuriosa: nolltaxerade 2016 och tjänade bara 158 000 2017 pga studier och föräldraledighet men mitt betyg sjönk aldrig lägre än 0.7. Den största sänkningen under den perioden (från 0.4 till 0.7) inträffade när jag avslutade ett outnyttjat kreditkort på 20000. Trodde att sänkningen bara skulle vara i några veckor eftersom jag läst om en sådan effekt. Men mitt betyg hämtade sig inte förrän jag deklarerade en högre årsinkomst. Min slutsats är att det verkligen verkar som att man premieras för outnyttjad kredit vid ingen/låg inkomst.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag vet att jag ställt frågan tidigare men glömt svaret. Något med blanco över 300K som haft under 0.5% i UC? @Korpen och @Amex ni hade väl
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp