• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
363
Poäng
477
Sista anmärkningen gick precis bort och betyget sjönk från 5.4 till 0.52, så jävla skönt, levt sjukt snålt senaste halvåret för att hinna få bort allt från min uc!
Dock är scoren kvar på 543 vad det nu beror på?

Mina förutsättningar när anmärkningen försvann

Inga lån/krediter
Inga ff
Inkomst 300000

Härligt att det blev en sådan positiv utveckling! :)

Vad är planen nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Vilket av dessa är bästa att lösa/betala på med 20.000 för uc-betyget

- Ett av två kreditkort. Betala och avsluta (eller bara låta stå 0:at)

-3 st lån/krediter Brixo/kontantfinans/euroloan

- qliro Kontokredit
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
På min uc är det inte uppdaterat än..står fortfarande senast uppdatering dec..fler som märkt detta?
 

GustavSvensson

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Februari 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, hoppas ni alla har en bra tisdag.

Mina tre sista anmärkningar försvinner 2021-01-09 samt mitt historiska skuldsaldo kommer ha varit noll (dvs borta helt från UC:s historisk) 2021-04-30. Jag är nolltaxerad från 2019 vid vårens inkomstuppdatering men under uppdateringen för 2021 kommer jag ungefär ha inkomst av tjänst på c.a 900,000-1,000,000 SEK. Befintligt riskprognos: 24,9 (mindre bra) samt inga förfrågningar.

Min fråga är hur sannolikt det är att jag kommer nå 0,2-0,9% i riskprognos i maj 2021 med följande förutsättningar:

Uppdaterad inkomst för 2020 på närmre 1,000,000 SEK
Max en förfrågan.
Inga blancolån/krediter
Eventuellt bolån
Inga anmärkningar eller historiskt skuldsaldo.

Tusen tack på förhand!
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Du behöver ju inte vänta till 2021, om du har tänkt dig att låna pengar kommer dom att kräva dig på att du stryker din uppgedda inkomst i låneansökan med lönespecar 3 månader tillbaka i tidenelker liknande, så det spelar ingen roll om du nolltaxerade förra året.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Med den inkomsten kommer du också hamna i en mycket liten grupp människor, vilket gör att sannolikheten att du ska nå toppbetyg i UC ser jag som ytterst liten tyvärr, du hamnar i samma grupp som Wallenbergare...
 

GustavSvensson

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Februari 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Med den inkomsten kommer du också hamna i en mycket liten grupp människor, vilket gör att sannolikheten att du ska nå toppbetyg i UC ser jag som ytterst liten tyvärr, du hamnar i samma grupp som Wallenbergare...

Tack för ditt svar! Jag har möjlighet att styra över min egen inkomst detta året och jag trodde inte det skulle ha någon negativ inverkan om man hade en högre lön? Vilken lönenivå skulle vara rimlig för att uppnå efterfrågat kreditbetyg, 500-600,000 SEK?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp