• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

D

detaerjaegsomefogden

Gäst
Poäng: 0
Hej,

är lite fundersam kring vilket datum UC använder sig utav vid uppdateringar? Alltså - från vilken dag är uppgifterna tagna som sedermera används vid uppdateringen av UC-betyg? Är det saldot vid månadsslutet eller senare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
Rätt säker på den sista varje månad (30, 31, 28 )
 
D

detaerjaegsomefogden

Gäst
Poäng: 0
Någon som vet vad som gäller då sista bankdag infaller 28e samtidigt som sista dagen i månaden blir en lördag eller söndag? Är lite stressad över detta då jag betalat av en kredit till fullo men den registerades den 29e juni (en lördag)...
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jo men om någon gör en kreditupplysning kommer då de avslutade krediterna vara inräknade i summa och antal krediter ett år framåt?
Nej tror inte det. Det är bara en summa som syns historiskt, Januari kanske det var 150.000 och mars var det 148.000 och maj och framåt var det 0 kr eller sträck då den lånet/krediten är avslutad (ett exempel)
Så det syns inte som nuvarande kredit utan som historisk. Tex Att du hade förut högre summa beviljad osv
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Nej tror inte det. Det är bara en summa som syns historiskt, Januari kanske det var 150.000 och mars var det 148.000 och maj och framåt var det 0 kr eller sträck då den lånet/krediten är avslutad (ett exempel)
Så det syns inte som nuvarande kredit utan som historisk. Tex Att du hade förut högre summa beviljad osv
Någon som vet om en avslutad skuldsanering ligger kvar historiskt?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Rätt säker på den sista varje månad (30, 31, 28 )
det gäller inte alla, vissa som Santander rapporterar senare, köp gjorda både 4e den 6e brukar tyvärr synas för mig på samma månads uppdatering, jag har alltså haft cirka 50% nyttjande i slutet av månaden men maxat kortet i början på månaden och kortet är då maxat i Kreddy, samma sak varje månad...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 968
Mottagna reaktioner
13 609
Poäng
10 387
det gäller inte alla, vissa som Santander rapporterar senare, köp gjorda både 4e den 6e brukar tyvärr synas för mig på samma månads uppdatering, jag har alltså haft cirka 50% nyttjande i slutet av månaden men maxat kortet i början på månaden och kortet är då maxat i Kreddy, samma sak varje månad...

Det känner jag att jag varit med om också, dom menade på att dom rapporterar snittutnyttjandet.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Någon som vet vad som gäller då sista bankdag infaller 28e samtidigt som sista dagen i månaden blir en lördag eller söndag? Är lite stressad över detta då jag betalat av en kredit till fullo men den registerades den 29e juni (en lördag)...
Det är nyttjad kredit den sista i månaden som gäller, har inget med bankdagar att göra.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
det gäller inte alla, vissa som Santander rapporterar senare, köp gjorda både 4e den 6e brukar tyvärr synas för mig på samma månads uppdatering, jag har alltså haft cirka 50% nyttjande i slutet av månaden men maxat kortet i början på månaden och kortet är då maxat i Kreddy, samma sak varje månad...
Collector lån för mig har också rapporterat in i början av en månad. Då jag fick nya lånet i början av månaden och det syntes samma månad på UCs uppdatering.
Men för det mesta är det väl den sista dagen på månaden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp