• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Puffinss

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
13 Maj 2019
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Jag drog iväg en ansökan via Advisa för 55 000 (sista jag behöver för att samla ihop alla mina skitlån), mitt betyg gick från 7.9 till 2.7 på UC men ingen uppdatering i kreditengagemang. Fick erbjudande från alla banker inom fem minuter med räntor från 6.4% till 21%(!!). Körde med Santander då de var de som motsvarade bäst vad jag var ute efter i dagsläget (låga månadskostnader) med en ränta på 7.2%. Enda som inte svarade var SEB - men ville inte vänta på dem ändå, då jag precis löst lån hos dem i samband med byte av bank och det kontot ska avslutas.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag ser att vi är fler som har samma "fel" på UC, jag har streckade rader på senaste uppdateringen, kreditbetyget förändrades men inga lån är uppdaterade, så jag tror att vi alla kan invänta ännu en justering.. Jag blir irriterad av att betala för en tjänst som inte fungerar som den ska.. vilka alt finns det om jag inte vill prenumerera på min uc?
Bankerna ser ju samma sak som du ser. De använder ju också UC-databas. MinUC hämtar ju uppgifterna från samma ställe. Nu verkar denna databas vara lite i osynk, vilket ger konstiga fenomen för vissa.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Bankerna ser ju samma sak som du ser. De använder ju också UC-databas. MinUC hämtar ju uppgifterna från samma ställe. Nu verkar denna databas vara lite i osynk, vilket ger konstiga fenomen för vissa.


Beror ju lite på hur låne handläggaren jobbar, stämmer som av UC:n innan eller får dom in uppgifter i sitt Crm,

Måste det vara fel? Kan inte UC bara ha ändrar och gjort uppdatering, jag fick inte bättre UC när min inkomst uppdaterades i april, nästan 150 k mer än året innan i inkomst.

Kan förbättringen kommit nu? Typ en rättelse :)
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Brukar alltid kunna se att ett låneföretag sett min UC direkt innan på Minuc.se

Nu kan jag inte se den som togs när jag höjde imorse. Kan ni som sökt se er? Att avvisa tagit en dvs
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Beror ju lite på hur låne handläggaren jobbar, stämmer som av UC:n innan eller får dom in uppgifter i sitt Crm,

Måste det vara fel? Kan inte UC bara ha ändrar och gjort uppdatering, jag fick inte bättre UC när min inkomst uppdaterades i april, nästan 150 k mer än året innan i inkomst.

Kan förbättringen kommit nu? Typ en rättelse :)
Många får faktiskt sämre betyg med högre inkomst. Enligt UC ökar risken för betalningsproblem för vissa om inkomsten. En förklaringen kan vara att vid kraftig inkomstökning så sker ett förändrat köpbeteende, vilket leder till betalningsproblem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp