• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Min Uc betyg har inte rört sig på 5 månader ?

Juan

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Hej min Ica betyg har inte rört sig på 5månader bara 0.1% varje månad vet inte Vf det står still kanske för att min sista anmärkning går bort den 30/6 mina förutsättningar

inkomst 534400kr
Biancolån 159tkr
Underskott 21900kr
ff 3 en går bort nu 12 juni
1st anmärkning på 608kr som går bort nu 30 juni
Kan nån svara mig varför den står still uc betyget
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
443
Mottagna reaktioner
236
Poäng
407
Den står inte still om den sjunker varje månad. Det är bara små förändringar på dina förutsättningar månadsvis, då händer inte mycket med betyget. Jag tror mitt betyg rört sig 0,1 på ett år.
 

Juan

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Den står inte still om den sjunker varje månad. Det är bara små förändringar på dina förutsättningar månadsvis, då händer inte mycket med betyget. Jag tror mitt betyg rört sig 0,1 på ett år.
Ok men hoppas den blir bra när anmärkningen försvinner
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Hej min Ica betyg har inte rört sig på 5månader bara 0.1% varje månad vet inte Vf det står still kanske för att min sista anmärkning går bort den 30/6 mina förutsättningar

inkomst 534400kr
Biancolån 159tkr
Underskott 21900kr
ff 3 en går bort nu 12 juni
1st anmärkning på 608kr som går bort nu 30 juni
Kan nån svara mig varför den står still uc betyget
Vad har du för betyg då? Det är ju ändå relevant.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 865
Mottagna reaktioner
1 633
Poäng
1 117
Vänta ut anmärkningen + uc förfrågan i juni så blir det större skillnad.

När försvinner dom andra 2 förfrågningarna?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 865
Mottagna reaktioner
1 633
Poäng
1 117
Ena försvinner i dec 2024 den andra jan 2025
Då räknas dom fortfarande som nya upplysningar och väger in en del på kreditbetyget. Speciellt om det är tyngre upplysningar (Ex blank upplysning från kfm/låneförmedlare som Lendo eller Advisa/Bluestep/Högkostnadskredit) och inte en enskild storbank, elbolag, billån eller från en bostadsrättsförening, dessa är "lättare" upplysningar för kreditbetyget. Efter alla räntehöjningar så är det svårare idag att få ett bra betyg (och svårare att bli beviljad/få bra ränta vid ansökan).

2 UC FF kanske inte är hela världen att ha kvar efter anmärkning + juni förfrågan försvinner. Men min rekommendation om du vill göra något och få en "bra" ränta så vänta till Januari 2025 och 0 UC innan du bränner en förfrågan. Om du inte kan det så vänta till minst Juli så att båda är över ett halvår gamla (det spelar roll). Dessutom kan man nog räkna med minst 2-3 räntesänkningar i år som lättar lite på kraven för att få lån om det är målet.
 

Juan

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Då räknas dom fortfarande som nya upplysningar och väger in en del på kreditbetyget. Speciellt om det är tyngre upplysningar (Ex blank upplysning från kfm/låneförmedlare som Lendo eller Advisa/Bluestep/Högkostnadskredit) och inte en enskild storbank, elbolag, billån eller från en bostadsrättsförening, dessa är "lättare" upplysningar för kreditbetyget. Efter alla räntehöjningar så är det svårare idag att få ett bra betyg (och svårare att bli beviljad/få bra ränta vid ansökan).

2 UC FF kanske inte är hela världen att ha kvar efter anmärkning + juni förfrågan försvinner. Men min rekommendation om du vill göra något och få en "bra" ränta så vänta till Januari 2025 och 0 UC innan du bränner en förfrågan. Om du inte kan det så vänta till minst Juli så att båda är över ett halvår gamla (det spelar roll). Dessutom kan man nog räkna med minst 2-3 räntesänkningar i år som lättar lite på kraven för att få lån om det är målet.
Självklart kommer jag vänta till minst juli men vad tror du min uc betyg hamnar på efter min anmärkning försvinner
 

Juan

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Då räknas dom fortfarande som nya upplysningar och väger in en del på kreditbetyget. Speciellt om det är tyngre upplysningar (Ex blank upplysning från kfm/låneförmedlare som Lendo eller Advisa/Bluestep/Högkostnadskredit) och inte en enskild storbank, elbolag, billån eller från en bostadsrättsförening, dessa är "lättare" upplysningar för kreditbetyget. Efter alla räntehöjningar så är det svårare idag att få ett bra betyg (och svårare att bli beviljad/få bra ränta vid ansökan).

2 UC FF kanske inte är hela världen att ha kvar efter anmärkning + juni förfrågan försvinner. Men min rekommendation om du vill göra något och få en "bra" ränta så vänta till Januari 2025 och 0 UC innan du bränner en förfrågan. Om du inte kan det så vänta till minst Juli så att båda är över ett halvår gamla (det spelar roll). Dessutom kan man nog räkna med minst 2-3 räntesänkningar i år som lättar lite på kraven för att få lån om det är målet.
Läste lite på nätet Lendo ska ej vara blank ff
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp