• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

lurendrejare

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Är ju en variant på ett klassiskt nigeriabrev. Bedrägeri och straffbart, den som har betalat och har kontouppgifter bör göra en anmälan. Upplägget är ju dock förhållandevis lätt att se igenom, varför skulle han behöva 1000kr för att skänka 10 000 några dagar senare? Finns ju ingen trovärdig förklaring till det.
Nej, det finns verkligen ingen trovärdig förklaring till det! I början när jag fick PM från denne man tänkte jag: vilken jäkla idiot. Men i takt med att min situation vart allt mer akut slutade jag tänka logiskt. Men han är ihärdig och skriver på ett sätt som får en att tillslut börjar fundera på att chansa. Jag kan absolut förstå att det finns folk som åkt dit. Han är otroligt utstuderande och skriver förstås bara till människor han läst trådar om här på forumet är smått desperata. Det handlar om en liten summa från början, sedan får han personens identitet och då börjar hoten. Då blir det lätt större summor...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Rent generellt bör man nog akta sig för att lämna ut sin identitet till någon på forumet, särskilt om man tidigare skrivit i trådar saker som "min fru vet inget" osv, då finns det ju en hållhake, även om det aldrig handlade om ekonomisk hjälp till en början.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Rent generellt bör man nog akta sig för att lämna ut sin identitet till någon på forumet, särskilt om man tidigare skrivit i trådar saker som "min fru vet inget" osv, då finns det ju en hållhake, även om det aldrig handlade om ekonomisk hjälp till en början.
En jätte viktig synpunkt. Tror att det var därför han skrev till mig från första början. För att jag startade en tråd där jag beskrev att min Man inte vet hur illa situationen är. Just då kom första PM:et från honom. Det är det jag menar är så fult utstuderande, för då skulle han ju ha en hållhake på mig direkt.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Om hen hade massor av pengar över som hen ville ge bort och var seriös, så skulle hen avslöja sin egen identitet först och att man kunde motringa mot ett registrerat telefonabonnemang innan man bestämmer sej för att ta emot gåvan. Sedan hade hen kunnat swisha över pengarna helt öppet. Det är väldigt fult att försöka utnyttja utsatta människor!
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Om hen hade massor av pengar över som hen ville ge bort och var seriös, så skulle hen avslöja sin egen identitet först och att man kunde motringa mot ett registrerat telefonabonnemang innan man bestämmer sej för att ta emot gåvan. Sedan hade hen kunnat swisha över pengarna helt öppet. Det är väldigt fult att försöka utnyttja utsatta människor!
Helt sant! Han skickade faktiskt sitt mobilnummer för swish till mig. Så jag vet vem han är. Det var när han skickade numret som jag ändå började fundera på om han var lite seriös. Tänkte lite mer och kollade runt lite och kom ändå fram till att han var ute efter att bedra. Är jätte glad för att jag inte lämnade ut mina personuppgifter. Men jag förstår som sagt folk som gjort det eftersom han lämnar ut sina efter ett tag.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Helt sant! Han skickade faktiskt sitt mobilnummer för swish till mig. Så jag vet vem han är. Det var när han skickade numret som jag ändå började fundera på om han var lite seriös. Tänkte lite mer och kollade runt lite och kom ändå fram till att han var ute efter att bedra. Är jätte glad för att jag inte lämnade ut mina personuppgifter. Men jag förstår som sagt folk som gjort det eftersom han lämnar ut sina efter ett tag.
Som sagt var ska man ju inte behöva skicka pengar innan, verkar helt ologiskt!
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Som sagt var ska man ju inte behöva skicka pengar innan, verkar helt ologiskt!
Ja det är helt ologiskt. Inte logiskt på något vis. Men i akuta situationer är det lätt att tappa sin logiska förmåga och det är precis det som denne man har räknat ut.
 

mussepigg

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Februari 2013
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ja det är helt ologiskt. Inte logiskt på något vis. Men i akuta situationer är det lätt att tappa sin logiska förmåga och det är precis det som denne man har räknat ut.

Ni feminazister ska alltid hänga ut männen för all brottslighet.
Finns det någon källa på att det är en man?

Hur vet ni att det inte är en kvinna som kapat en mans identidet om swish nu går till en man? Oskyldig tills motsatsen är bevisad heter det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp