• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lowell Inkasso, vägrar avbetalning på 300000 kr

Stressad37

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
8
Poäng
42
Bör jag vänta med att skick
Vilken fruktansvärd situation du hamnat i!
För att bli fri från missbruk måste man vilja det själv! Hoppas din sambo har insett att han har spelproblem och att botten är så gott som nådd då hela familjen drabbats nu av hans missbruk.
Han måste söka hjälp.
Du måste ta över allt som har med eran ekonomi att göra för att minimerar kommande skador! Ta över hans bank id under en tid framöver.
Begär att få tillgång tills han Kivra och kolla där vad som finns.

Har ni gemensamt bankkonto där era löner sätts in på eller har han ett eget?
Jag har ställt krav på att han måste gå någon slags behandling.
Finns en gräns hur mycket man orkar ...
Har ju insett hur mycket jag ljugit för mig själv. Dem här undanflykterna för sig själv.
Borde ju sett varning signalerna.

Han har öppnat fler konton som inte jag kännt till .jag har inte kollat som en hök på hans konto.vilket jag borde ha gjort .
Jag borde ha en jäkla massor med saker .

Vi har en bokad tid nästa vecka till kommunen .Hoppas man kan få någon slags hjälp därifrån för missbruket allafall.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Det är ju inte bara att han har spelat som väger tungt inom dog, utan att han förlorat också.

Tänker inte ge några relationsråd men se till att säkra din egna ekonomi först (!!) Man kan inte klämma blod ur en sten, de kan bara få så mycket från din sambo.
 

NykterSpelare

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
9 Augusti 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
12
Poäng
36
Hej
Jag är en spelmissbrukare som är spelfri sedan 6 månader.
Lite saker jag vill ge dig på vägen framåt som hjälpte mig och min familj.

Se till att din sambo tar hjälp direkt för spelet då det är en sjukdom. finns flera gemenskaper med olika möten, både fysiska om ni bor i städer som har det eller digitala.

Spärra honom på spelpaus.se

Begär full insyn i ekonomin, bank id, konton, kredit kort osv

Ställ krav på honom att lägga korten på bordet, ALLA kort.

Kika med kommunen om hur det ser ut med möjlighet till behandling för spel.

Prata med varandra även om det känns tufft.

Kontakta skuld och budget rådgivaren i din kommun

Glöm inte sig själv på vägen i detta, ofta så börjar vi spelare må bättre när vi blir avslöjade eller berättar medan anhöriga börjar mp dåligt. Viktigt att man förstår varandras olika stadier.

Om du vill ha mer direkt information om gemenskaper och möten som funherat för mig så hör av dig så löser vi det.

Hoppas det löser sig för dig.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Inne på Lowell inkasso så ser du all post dom skickat ut. Oavsett om den skett digitalt eller fysiskt. Så var det för mig fram till jag löste skulden för en månad sedan.

Jag såg alla påminnelser etc som skickats till mig dom senaste åren.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Fokusera på dig själv och barnen. Även om du väljer och stanna så sätt upp dig i bostadsköer för hyresrätter. Att han undanhållit allt för dig, lögnerna och sveken och nu satt dig rejält i klistret är fruktansvärt.

Om det var du som upptäckte det utan att han berättade så är han inte där än att erkänna vad han gjort och behöver hjälp.

Gör det som är bäst för dig och barnen. Ring stödlinjen som även är för anhöriga.

Ställ krav på din sambo som satt dig i skiten. Genom att kräva full insyn i lånet, ekonomin, att han spärrar sig på spelpaus och att du får se att han verkligen är det. Att du får tillgång till hans Kivra och kan se all digital post. Att han söker hjälp och går i terapi.
 

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jag vet inte om mitt inlägg försvunnit eller ej men OM han har tagit lån i ditt namn så är det Brottsligt med stort B.
Polisanmäl händelsen så blir du kvitt en del eller alla lån!?

:rolleyes:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag vet inte om mitt inlägg försvunnit eller ej men OM han har tagit lån i ditt namn så är det Brottsligt med stort B.
Polisanmäl händelsen så blir du kvitt en del eller alla lån!?

:rolleyes:
Det hade inte gjorts vad jag förstod
 

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Det hade inte gjorts vad jag förstod

Ändå så besvaras inte min fråga, ts skriver nu att hon "vet om" lånet och det är ju bra.

Men jag undrar ändå om han brutit armen bakom hennes rygg och tvingat henne skriva på eller ej men jag antar att jag aldrig ska få reda på det.

Det skulle avgöra ganska mycket i den här situationen för jag menar om någon har förfalskat min namnteckning och att jag bara låter det vara så att jag med dras utför stupet(särskilt när någon annan behållit pengarna) ptja då hade jag faktiskt ilsknat till.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp