• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lowell Inkasso, vägrar avbetalning på 300000 kr

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Om jag hade haft sambo (nu har jag fru dock) och vi båda stått på lånet så vet jag inte hur det fungerar idag. När man tecknar lån och båda står på lånet, dras lånet från ett konto då? Till exempel från mitt konto?

Väljer jag då att skita i att betala så får bara jag påminnelser och inte min sambo? Eller får hon påminnelser då?

För att inte min sambo ska se påminnelserna så behöver jag alltså ha hennes mobil hela tiden i min hand ifall det dyker upp en notis i mobilen att Lowell har skickat en påminnelse eller så har min sambo stängt av notiser från Kivra. Om inte så bör jag två gånger i veckan (hos oss kommer posten två gånger i veckan) stå vid brevlådan när posten kommer varje dag på förmiddagen, kasta hennes påminnelse i tio år.

Det känns som att det ligger en hund begraven någonstans.

Om min fru och jag står som medlåntagare på ett lån. Hon har Kivra, jag har Kivra och vi båda kollar den fysiska posten i brevlådan så kommer hon inom sinom tid att se en påminnelse på vårt gemensamma lån om jag skiter i att betala om jag inte gör som ovan att jag har full kontroll över henne, vilket jag inte har och inte vill ha.

Vi hade två gemensamma lån i Norge och där hade vi autogiro från mitt konto. Betalade inte jag en månad så fick vi båda en påminnelse. Skulle jag då i tio års tid ha kastas hennes påminnelse för att dölja att jag inte sköter lånet? Det låter inte trovärdigt i mina öron. Någon gång under dessa tio år så tömmer hon brevlådan och öppnar posten.

Allt detta låter som en jävla saga kort sagt. Den hänger inte ihop alls. Det tror jag även många andra i tråden ser när jag läser vad andra svarat. Det låter inte logiskt för fem öre.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Om jag hade haft sambo (nu har jag fru dock) och vi båda stått på lånet så vet jag inte hur det fungerar idag. När man tecknar lån och båda står på lånet, dras lånet från ett konto då? Till exempel från mitt konto?

Väljer jag då att skita i att betala så får bara jag påminnelser och inte min sambo? Eller får hon påminnelser då?

För att inte min sambo ska se påminnelserna så behöver jag alltså ha hennes mobil hela tiden i min hand ifall det dyker upp en notis i mobilen att Lowell har skickat en påminnelse eller så har min sambo stängt av notiser från Kivra. Om inte så bör jag två gånger i veckan (hos oss kommer posten två gånger i veckan) stå vid brevlådan när posten kommer varje dag på förmiddagen, kasta hennes påminnelse i tio år.

Det känns som att det ligger en hund begraven någonstans.

Om min fru och jag står som medlåntagare på ett lån. Hon har Kivra, jag har Kivra och vi båda kollar den fysiska posten i brevlådan så kommer hon inom sinom tid att se en påminnelse på vårt gemensamma lån om jag skiter i att betala om jag inte gör som ovan att jag har full kontroll över henne, vilket jag inte har och inte vill ha.

Vi hade två gemensamma lån i Norge och där hade vi autogiro från mitt konto. Betalade inte jag en månad så fick vi båda en påminnelse. Skulle jag då i tio års tid ha kastas hennes påminnelse för att dölja att jag inte sköter lånet? Det låter inte trovärdigt i mina öron. Någon gång under dessa tio år så tömmer hon brevlådan och öppnar posten.

Allt detta låter som en jävla saga kort sagt. Den hänger inte ihop alls. Det tror jag även många andra i tråden ser när jag läser vad andra svarat. Det låter inte logiskt för fem öre.

Samma för mig å min man på de gemensamma...båda fick påminnelse. Dock många år sedan men skulle tro att det är lika idag.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Samma för mig å min man på de gemensamma...båda fick påminnelse. Dock många år sedan men skulle tro att det är lika idag.

Det är det som inte går ihop för mig. Har sambon haft mobilen till den som startade denna tråd i tio år? Har sambon varje gång posten kommit i tio år, stått vid brevlådan och kollat posten? Det förstår vilken frisk människa som helst att det rimmar inte. Då är man fullblodspsykopat 2.0 om man gör så. Eller så trollar trådstartaren med oss.

Som sagt. Det går inte ihop för mig och förhoppningsvis inte för er andra heller för den delen. Detta låter som ett första april skämt, tyvärr.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Min mamma och jag har lån på IKANO och där skickas det faktura till både mig och henne varje månad, ingen Kivra. Men vi bor inte på samma adress.
Att välja pappersfaktura istället för Kivra gör man enkelt genom att ta bort avsändaren i inställningarna i Kivra.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Ni som antar TS ljuger, vad säger att påminnelser kommit i 10 år? Skulden kanske skötts 9år och sedan har sambon lånat upp på befintligt lån.
 

Stressad37

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
8
Poäng
42
Om jag hade haft sambo (nu har jag fru dock) och vi båda stått på lånet så vet jag inte hur det fungerar idag. När man tecknar lån och båda står på lånet, dras lånet från ett konto då? Till exempel från mitt konto?

Väljer jag då att skita i att betala så får bara jag påminnelser och inte min sambo? Eller får hon påminnelser då?

För att inte min sambo ska se påminnelserna så behöver jag alltså ha hennes mobil hela tiden i min hand ifall det dyker upp en notis i mobilen att Lowell har skickat en påminnelse eller så har min sambo stängt av notiser från Kivra. Om inte så bör jag två gånger i veckan (hos oss kommer posten två gånger i veckan) stå vid brevlådan när posten kommer varje dag på förmiddagen, kasta hennes påminnelse i tio år.

Det känns som att det ligger en hund begraven någonstans.

Om min fru och jag står som medlåntagare på ett lån. Hon har Kivra, jag har Kivra och vi båda kollar den fysiska posten i brevlådan så kommer hon inom sinom tid att se en påminnelse på vårt gemensamma lån om jag skiter i att betala om jag inte gör som ovan att jag har full kontroll över henne, vilket jag inte har och inte vill ha.

Vi hade två gemensamma lån i Norge och där hade vi autogiro från mitt konto. Betalade inte jag en månad så fick vi båda en påminnelse. Skulle jag då i tio års tid ha kastas hennes påminnelse för att dölja att jag inte sköter lånet? Det låter inte trovärdigt i mina öron. Någon gång under dessa tio år så tömmer hon brevlådan och öppnar posten.

Allt detta låter som en jävla saga kort sagt. Den hänger inte ihop alls. Det tror jag även många andra i tråden ser när jag läser vad andra svarat. Det låter inte logiskt för fem öre.
Påminnelserna har kommit som post .min sambo har då gömt/slängt dem.
Fick från Lowell på kivra men då var det ju dock försent .
Men absolut tro vad ni vill har lite annat att fokusera på i nuläget .
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Påminnelserna har kommit som post .min sambo har då gömt/slängt dem.
Fick från Lowell på kivra men då var det ju dock försent .
Men absolut tro vad ni vill har lite annat att fokusera på i nuläget .

Då var det som jag trodde, att sambon löste postfrågan..
Bra det kom fram nu då och inte genom att det börjar dras pengar på lönen eller att du hittar huset ert ute på hemnet.
 

Stressad37

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
8
Poäng
42
Vad betyder det att Lowell tar kreditupplysning? Är det något dem alltid gör?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad betyder det att Lowell tar kreditupplysning? Är det något dem alltid gör?

Inkassobolag gör det generellt då och då. Dels för att beräkna risk på fordringsstocken, dels för att se ert fastighetsinnehav och inkomster.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp