• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Livrädd inför löneutmätning

marie04

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tack för ditt svar
Jag har haft kontakt med rådgivare i kommunen och vi har ett möte 2/8
Han bad mig att bara betala det nödvändigaste och betala av smålån/krediter då kronofogden har avgift/ärende
Då jag har ny kredit då ska vi ta upp om skuldsanering senare
Sonen tog det jättebra och sambo blev chockad
Få se om vi reder ut detta och han kan känna att han kan lita på mig..?
Jag kan inte göra så mycket mer just nu och samtidigt så är det en sån stor lättnad att sanningen kommit fram
Lite av bördan har släppt
Kram
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

bananskal

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
5 Februari 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej.
Det är en otrolig lättnad att berätta för dom runtomkring.
Jag har varit ensamstående med mina barn på heltid i ca 12år. Låg lön och ensam med allt har bara byggt på skulderna för att klara av vardagen, men när jag till slut stod ensam(tanken var att bli sambo) med en hyra som va halva min lön så hamnade jag bara efter månad efter månad. Slutade betala allting i typ november och det va otroligt skönt att släppa den stressen. Löneutmätningen påbörjas nu på julilönen.
 

marie04

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Juli 2024
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tack för att du delar med dig
Ångesten biter tag ibland över vad jag gjort/hur livet blev/hur jag ”tacklat” mina problem med skygglappar för ögonen men samtidigt som den känslan finns så finns även en känsla av lättnad
Att släppa och slippa pussla och jonglera med fler och fler bollar i luften. En uppgift som tagit såå mycket energi inser jag nu
Det känns som jag åldrats flera år senaste veckorna och samtligt lättare att andas
Kämpa på!
Kram
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Vad glad jag blev att jag hittade denna att följa. Är i precis samma sits som ni alla beskriver. Kommer nog också att släppa allt nu i Juli. Är så orolig och sover inte och äter inte. Vill inte ha brev i postlådan mm. Skäms så himla mycket. Har också haft mycket självmordstankar men kommit fram till att min dotter behöver mig. Även om jag inte är den bästa mamman så behöver hon mig och hon fattas inget utan får allt hon behöver. Men detta går inte längre nu jag kan inte betala allt tar bara nya lån och förlänger skulder hela tiden. Usch vad dålig jag är. Vill bara börja leva normalt igen.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Vad glad jag blev att jag hittade denna att följa. Är i precis samma sits som ni alla beskriver. Kommer nog också att släppa allt nu i Juli. Är så orolig och sover inte och äter inte. Vill inte ha brev i postlådan mm. Skäms så himla mycket. Har också haft mycket självmordstankar men kommit fram till att min dotter behöver mig. Även om jag inte är den bästa mamman så behöver hon mig och hon fattas inget utan får allt hon behöver. Men detta går inte längre nu jag kan inte betala allt tar bara nya lån och förlänger skulder hela tiden. Usch vad dålig jag är. Vill bara börja leva normalt igen.
Jag kände precis lika i början men med tiden accepterar man det och nu känns det mycket, mycket bättre. Du ska inte behöva skämmas för något och fast jag inte känner dig vet jag att du är en om inte bästa då i alla fall mycket bra mamma annars skulle du inte skriva så. Du får se, med tiden blir allt mycket bättre.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Jag kände precis lika i början men med tiden accepterar man det och nu känns det mycket, mycket bättre. Du ska inte behöva skämmas för något och fast jag inte känner dig vet jag att du är en om inte bästa då i alla fall mycket bra mamma annars skulle du inte skriva så. Du får se, med tiden blir allt mycket bättre.
Amen gud vilken fin människa. Tack för pep. Behöver det.
 

Mieszko_

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
30 Juni 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Amen gud vilken fin människa. Tack för pep. Behöver det.

Amen gud vilken fin människa. Tack för pep. Behöver det.
Även jag kände precis likadant inför löneutmätningen, men när jag väl släppt allting och accepterat att det kommer bli löneutmätning kändes allting mycket enklare. När det sen närmade sig utmätningen berättade jag för HR/lönekontoret(Jobbar på ett ganska litet företag) och jag fick väldigt fint stöd och då kändes allting ännu enklare. Man är inte så ensam som man tror om detta!
Du kommer att klara det och allt kommer bli lättare och mindre stressande framöver.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Jag kände precis lika i början men med tiden accepterar man det och nu känns det mycket, mycket bättre. Du ska inte behöva skämmas för något och fast jag inte känner dig vet jag att du är en om inte bästa då i alla fall mycket bra mamma annars skulle du inte skriva så. Du får se, med tiden blir allt mycket bättre.
Tack för ditt fina stöd. Alltså utan er här inne vet jag inte vad jag skulle gjort. Man tror man är helt ensam men då visar det sig att det är fler som är i samma sits.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Jag kände precis lika i början men med tiden accepterar man det och nu känns det mycket, mycket bättre. Du ska inte behöva skämmas för något och fast jag inte känner dig vet jag att du är en om inte bästa då i alla fall mycket bra mamma annars skulle du inte skriva så. Du får se, med tiden blir allt mycket bättre.
Så fint skrivet o detta behövde jag läsa just ni
 

aclc

V.I.P
Poäng: 257
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
531
Mottagna reaktioner
88
Poäng
257
Även jag kände precis likadant inför löneutmätningen, men när jag väl släppt allting och accepterat att det kommer bli löneutmätning kändes allting mycket enklare. När det sen närmade sig utmätningen berättade jag för HR/lönekontoret(Jobbar på ett ganska litet företag) och jag fick väldigt fint stöd och då kändes allting ännu enklare. Man är inte så ensam som man tror om detta!
Du kommer att klara det och allt kommer bli lättare och mindre stressande framöver.
Tack snälla jag hoppas att det blir bra. Allt känns så pinsamt just nu bara. Rädd att få brev i postlådan, rädd på jobbet vilka som får veta osv. Känns så hopplöst. Men jag kommer klara det Tack vare era fina ord. Det hjälper att ni vet och går igenom samma sak.
När man får löneutmätning, kan man då jobba lite extra och få behålla det eller det går inte?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp