• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden har ringt om ansökan

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Under beräkning av betalningsutrymme står det angivet ett datum på inledande dokumentet.,men jag såg fel.. Det ä 6mån för mig också. Nov 22-april 23
Okej. Någon som vet varför personer exempelvis får avslag under inledande till beslut om man säger att personen i fråga skött allting rätt hela tiden. Varför får man då ett inledande om det sen resulterar till avslag? Nyfiken bara...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har
Okej. Någon som vet varför personer exempelvis får avslag under inledande till beslut om man säger att personen i fråga skött allting rätt hela tiden. Varför får man då ett inledande om det sen resulterar till avslag? Nyfiken bara...
Har du fått det ? Vet en som fick avslag under inledande för han behöll skatteåterbäringen
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Okej. Någon som vet varför personer exempelvis får avslag under inledande till beslut om man säger att personen i fråga skött allting rätt hela tiden. Varför får man då ett inledande om det sen resulterar till avslag? Nyfiken bara...
Att der framkommer saker som inte kom fram innan.
Nya lån, uppgifter som inte överensstämmer med det man uppgett mm.
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Att der framkommer saker som inte kom fram innan.
Nya lån, uppgifter som inte överensstämmer med det man uppgett mm.
Ah okej förstår. Men om man skött alla kort rätt från början så borde det väl oftast leda till beviljande? Måste vara surt för dom som fått inledande och sen resulterar till avslag. Läste här på forumet att någon hade fått avslag pga att den personen inte fick underhållet. Jag tänker att oavsett avslag, går inte sånna petitesser att lösa med kfm eller är dom benhård?
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Har

Har du fått det ? Vet en som fick avslag under inledande för han behöll skatteåterbäringen
Nej jag har inte fått eller hört någonting om min skuldsanering. Jag har endast fått ett meddelande den 23 augusti att dom mottagit min ansökan. Jasså? Surt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ah okej förstår. Men om man skött alla kort rätt från början så borde det väl oftast leda till beviljande? Måste vara surt för dom som fått inledande och sen resulterar till avslag. Läste här på forumet att någon hade fått avslag pga att den personen inte fick underhållet. Jag tänker att oavsett avslag, går inte sånna petitesser att lösa med kfm eller är dom benhård?
Det handlar om att man inte gjort allt för att försöka sänka sina lån och att inte begära underhåll som är ett par tusen är ingen petitess
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Det handlar om att man inte gjort allt för att försöka sänka sina lån och att inte begära underhåll som är ett par tusen är ingen petitess
Förstår. Men har läst andra anledningar till avslag efter inledande. Jag tänker att när man väl får inledande. Mycket kan ju förändras under inledande till beslut. Ny bostad, man kanske får jobb som man tex tjänar 25-30k före skatt, man kanske vill börja studera, man kanske har barnen växelvis. Sen sitter man på skulder på 1-2 miljoner och får avslag av någon anledning. Inledande är väl till för att sammanställa en eventuell betalplan för att man inte kan betala sina skulder under en överskådlig tid.
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Har själv inledande. Nu hoppas man beslutet kommer snart och att det är ett positivt beslut!!!
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Det handlar om att man inte gjort allt för att försöka sänka sina lån och att inte begära underhåll som är ett par tusen är ingen petitess

Undrar vart gränsen går egentligen. Jag har inte fått ta del av barnbidraget eftersom exet å jag blir ovänner varje gång. Men handläggaren sa att vi måste räkna med att du får det om en eventuell sanering påbörjas. Då kan dom ju inte ge avslag nu. När jag fått inledande redan. Den detaljen borde ju isåf ha nekat mig före. Om det hängde på det.

Sen blev jag orolig om barnomsorg. Jag hade angivet 1300kr per månad och dom ville jag skulle kolla upp det. Jag blev så nojig så jag skrev att dom kan ta bort det. För i själva verket går inte barnen på fritids längre. Ska jag måsta oroa mig för avslag i efterhand nudå. Ringer dom typ å kollar? Bättre jag sa till innan saneringen började iaf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp