• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden har ringt om ansökan

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag antar att du får avsatt en summa varje månad för körningen ?
Får du tillbaka 30000 kr bör du nog ompröva.

4861 kr har jag fått till diesel varje månad.

Angående det att jag ska ompröva skatteåterbäringen, det har jag pratat med min handläggare om och dom har räknat in att jag får så mycket tillbaka på skatten. Han sa att antingen kan jämka men det rekommenderade han inte utan då sa han att jag kunde dra av resorna på skatten istället och få tillbaka i juni varje år. Ingen omprövning tyckte han pga den höga skatteåterbäringen som jag får varje år.

Däremot ser du aktuellt med en omprövning för ökad inkomst för min fru. Kfm har räknat på ett snitt på 10.000 kr före skatt i månaden. Till september nu har hon tjänat 99.000 före skatt. Innan året är slut lär hon landa på 130.000 kr cirka före skatt. Då har hon snittat 10.800 kr före skatt (ingen omprövning än så länge..).

Hon har börjat timvikka på ett äldreboende och får många fler timmar där än i min mammas företag men också högre timlön + OB. Nu i oktober får hon ut 14.300 efter skatt och kfm har räknat på 7500 efter skatt. I november får hon nog ut något liknande men också i december gissar jag på (14.000-15.000 efter skatt). Slår vi sedan ut det hon tjänat detta året så kanske bruttolönen stigit från 10-12 tusen i månaden och med en sån liten ökning behöver vi inte skicka in någon omprövning.

Omprövning ska skickas in när inkomsten ökat med minst 5000 kr och varit stående över en längre period. Någon skrev tidigare om detta till mig att jag ska låta det gå ett halvår med den nya lönen som min fru har och då tar ett genomsnitt och se. Kommer hon nu att från oktober till och med mars få ut 14-15 efter skatt då kommer jag i slutet på mars 2023 skicka en omprövning.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
572
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Skulle tro det ja ! Vet en annan som det stod 6 mån på och det blev 5 år att betala !

Edit: På min inledande är det en 6mån period angiven också.. Är så övervänt med betalningsplan och slutgiltig besked. Skulle vara roligt å se någon statistik på vi med barn å hur lång betalningsplan
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp