• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Kortlån - Nytt smslån?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Någon som vet om man kan betala in en högre summa än angivet varje månad? Om jag tex söker ett lån på 3000 kr på 4 månader står det att jag ska betala 1050 kr i månaden, men kan jag betala mer om jag har möjlighet?

http://www.kortlån.se/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
När du fått lån hos Kortlån loggar du in på deras sida med ditt personnr och där ser du alla framtida fakturor på ett större aktivt lån, går bra att betala två, tre el alla fakturor på en gång om man har råd fast tror inte det går att betala delbelopp på en viss faktura... :eek:
 

Iskuld

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 Oktober 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Skulle precis ta ett nytt lån hos dem, men nu kostar det mindre andra gången :) är det en prisändring eller att jag redan tagit lån hos dem vet jag inte. Men bra iallafall, skadar ju inte med lägre kostnader.
 

gunde

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
20 Februari 2012
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Jag blev sen med en faktura som hann bli 200 kr dyrare i förseningsavgift. Den hann inte gå till inkasso dock. Blir jag spärrad från att låna hos dom nu i framtiden eller?

Kan nu själv svara på frågan. Det gick bra att låna igen. Dom hade dessutom höjt mitt lånetak med en tusenlapp.
 

Iskuld

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
25 Oktober 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
200kr?

När jag var sen fick jag 50kr i påminelse avgift, sen var det typ 50kr i extra ränta, men då fick jag några dagar extra dagar.
Surt om du åkte på 200, borde ju vara samma för alla.
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Någon som vet efter hur många dagar påminnelse skickas? Alltså efter förfallodagen
 

@kristian

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 September 2012
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej!

Precis nyreggad på sidan. Hur mycket får man låna som max? jag kan se alla lånalternativ iallafall, Brons, Silver, Silverplus och så guld. Max är på 30000 kr, innebär det att jag kan få låna summan?

mvh
 

@kristian

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
20 September 2012
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej!

Precis nyreggad på sidan. Hur mycket får man låna som max? jag kan se alla lånalternativ iallafall, Brons, Silver, Silverplus och så guld. Max är på 30000 kr, innebär det att jag kan få låna summan?

mvh


Glöm detta, jag hittade mina lånegränser på sidan :)
 

MattiasAIK1891

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
2 Mars 2015
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Har 3000 som lånegräns på kontokredit.se, innebär det att jag kommer bli beviljad 3000 om jag söker det? Står att min taxerade inkomst är för låg, men deras krav är 120.000 i taxerad inkomst och det har jag. Skumt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp