• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Köp och sälj tråden

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Alltså jag kan naturligtvis ha fel men köpa och sälja grejer på ett forum för skuldsatta... i mina öron innebär det väldigt stora risker att bli blåst.
I otaliga trådar här har det skrivits vad spelmissbruk innebär, folk säljer sina barn i princip grovt sagt. Det är en hemsk och djävulsk sjukdom.
Jag försvarar inte beteende men är inte förvånad att ngn som återfallit i spel lurat ngn annan. Jag tycker det är starkt och ärligt av honom att tala om vad han gjort. Det får han leva med.
Men gör man affärer här känns det som att man bör vara medveten om riskerna.
har varit medlem här ett bra tag och varit öppen med sitt mående och andra saker. Det han gjort är absolut inte okej men att några är snabba med att kasta sten på ngn som är sjuk och som de flesta här kan relatera till sjukdomen spelberoende känns så där.
Den som blivit lurad får vidta de åtgärder personen anser är de rätta.
Vi andra kan väl hålla oss borta fr "torget" och behöver inte bevittna hängning.
Precis! Lider också med *** och tycker det är tråkigt.
Men det försvarar inte situationen i sig och vi får gå igenom en rättslig och korrekt process.

ingen ska då hängas ut
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Tycker att vill man köpa något så gör man detta på tradera, blocket osv. I detta forum är kanske inte så smart då det inte finns någon tredje parts betalning. Alternativ en mm men tror det är för jobbigt och sedan tror jag inte någon vill vara ansvarig mm. Enligt mig köp & sälj i ett sådant forum är helt fel.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Tråkigt att höra och hoppas det löser sig!
Hade jag varit du hade jag nog kört på betalningsföreläggande isåfall.
Innan polisen tar tag i det kommer ta väldigt lång tid tyvärr
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
927
Poäng
757
Finns det ingen lösning er emellan? Tänker för bådas skull. Rätt ska givetvis vara rätt och jag lider med dig om du inte kan få tillbaka pengarna direkt ens. Men jag tror också att risken är att det tar lång tid innan du får tillbaks pengarna via anmälan eller kronofogden tyvärr. Och nånstans tycker jag det är otroligt starkt att stå för vad man gjort också. Sen ändrar det inte på att det är fel, det tycker jag verkligen inte. Hoppas du själv inte hamnar i alltför mycket problem pga att du blivit lurad
 

bjos87

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Hade jag varit *** hade jag blivit chattoperatör, typ på Jobba hemifrån , går att få in flera tusen i veckan utan problem. Man får ju prata lite snusk med gamla gubbar, kanske inte så kul.
 
Senast redigerad av en moderator:

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Denna "***" höll sitt ord angående en deal på 20.000 kr. Vill försvara hans rykte på den fronten.

Märkte dock att han lider nog av spelmissbruk.

Kan vara så att han är inne i en period nu, han har varit öppen och ärlig med situationen istället för att ljuga eller endast försvinna.

Förslag är att du låter "***" erbjuda ett absolut sista datum han kan betala tillbaks, med möjlighet betala innan det datumet, går du med på datumet väntar du tills dess och sedan om inget händer, då går du vidare direkt.

Denna anledning inte för att det skulle vara "synd" om andra parten. Men eftersom betalningsföreläggande såväl som polisanmälan tar tid. Tar du det vidare för tidigt blir det bara dåligt för båda parter.

Finns givetvis andra metoder att köra för att få ut pengar från nån som lurats men det är inget jag kan skriva ut här då det inte heller lämpar sig för en summa på 3.000. Sen var "***" ärlig med situationen och inte ljuger eller tänker göra fel för sig i långa loppet verkar det som.

Lycka till, och som en annan skrev här hoppas dessa 3.000 kr inte drabbat dig för mycket,

Rekommenderar det som jag och @KalleSpelare diskuterade med Blocketpaketet som lösning i framtida köp/sälj här som berör tusenlappar.
 
Senast redigerad av en moderator:

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Pratat med ** och lagt upp en plan där han ska betala nu den 27e och även nästa månad men en viss dröjsmålsränta.

Följer han denna planen så är det hatten av för att han erkände och löste problemet, dock minus att blåsa från första början.
 
Senast redigerad av en moderator:

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Hade jag varit Maki hade jag blivit chattoperatör, typ på Jobba hemifrån , går att få in flera tusen i veckan utan problem. Man får ju prata lite snusk med gamla gubbar, kanske inte så kul.
Bättre saker finns nog som att sälja en mobiltelefon om man har det och köra på en billigare variant tills man har råd köpa en bättre igen.. eller låna av närstående om det finns möjlighet bättre ha skuld till nån närstående än okänd som är redo anmäla/ta det vidare.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Bättre saker finns nog som att sälja en mobiltelefon om man har det och köra på en billigare variant tills man har råd köpa en bättre igen.. eller låna av närstående om det finns möjlighet bättre ha skuld till nån närstående än okänd som är redo anmäla/ta det vidare.
Precis, var lite det jag var inne på men han hade då ingen men när jag frågade hur han kunde då skriva på internet så hade han 1 telefon och 1 dator som han behöver så gärna. Men nu ska han betala 3.000kr den 27e och 1.000kr som dröjsmålsränta månaden efter.

Förhoppningsvis gör han det då det i hans sits där han vill söka skuldsanering vilket kommer begränsa honom rätt kraftigt då han kommer få skulder som uppkommer via brott i närtid.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Precis, var lite det jag var inne på men han hade då ingen men när jag frågade hur han kunde då skriva på internet så hade han 1 telefon och 1 dator som han behöver så gärna. Men nu ska han betala 3.000kr den 27e och 1.000kr som dröjsmålsränta månaden efter.

Förhoppningsvis gör han det då det i hans sits där han vill söka skuldsanering vilket kommer begränsa honom rätt kraftigt då han kommer få skulder som uppkommer via brott i närtid.
Bra att ni kom överens.
Hoppas det löser sig för både.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp