• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Köp och sälj tråden

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Ja, tråkigt. Pratade med killen i telefonen. Verkade vara en trevlig kille och jag har ju all hans uppgifter som farbror blå nu får tillhanda.

Pengarna får jag väl på något vis via utmätning etc när polisen är färdiga med ärendet.

Bra, tänkte precis skriva att du borde polisanmäla fanskapet. En "ursäkt" full av självömkan duger inte när man stjäl någons pengar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Mycket tråkigt.

Har även påtalat för honom att 3.000kr som du ska blåsa mig för kommer innebära att du åker dit på bedrägeri samt att du hotar med att ta ditt liv om jag går till polisen och att jag "aldrig" kommer få se mina pengar igenom jag går till polisen är utpressning.

Det är 2 stycken brott som båda kan ge honom riktigt dryga böter + fängelse i värsta fall. (är det värt 3.000kr)!?

Samtidigt så kommer han kunna göra 0 affärer här inne igen då alla vet vem han är.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Oerhört trist agerande från Maki. Var det inte hen som fick tillbaka en stor summa från ett spelbolag för ett tag sedan och swishade 20.000 till den som hade hjälpt honom...?
Stämmer bra, en av våra jag samarbetar med hjälpte honom med en återbetalning från ett spelbolag han höll sitt ord och swisha sin del som var ungefär runt 20 till en av våra.

Vad jag ser verkar som en trevlig kille, men vill minnas att han frågade även om pengar något tag, jag tror det är en trevlig grabb som tyvärr helt enkelt lider av spelmissbruk. Att någon med spelmissbruk "lånar" pengar i form av att luras för att sedan tänka att dom ska betala "tillbaks" är ett normalt fenomen hos spelmissbrukare.. sällan hållbart.

Lite därför jag aldrig inleder överenskommelser med någon som har spelmissbruk ändå finns folk som klagar på att man vill ha någon form av säkerhet innan.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Tänkte köpa en Iphone av en person här, men har aldrig tänkt på det med ångerrätten efter beställning, det kan man åka på
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Tänkte köpa en Iphone av en person här, men har aldrig tänkt på det med ångerrätten efter beställning, det kan man åka på
Har handlat 1 gång innan också och då gjorde vi så att jag skickade 50% när grejerna hade anlänt till Instabox ( jag fick spårningslänk) sen swishade jag resterande 50% efter jag fått koden och öppnat skåpet.

Men egentligen ska man ju aldrig swisha i förväg öht.

Det bästa man kan göra vore ju någon form likt "blocket" en 3e part som behåller pengarna tills att personen som skall ha sakerna har hämtat ut dom på ombud och då släpper 3e parten pengarna till den som skall ha betalt.
 

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Har handlat 1 gång innan också och då gjorde vi så att jag skickade 50% när grejerna hade anlänt till Instabox ( jag fick spårningslänk) sen swishade jag resterande 50% efter jag fått koden och öppnat skåpet.

Men egentligen ska man ju aldrig swisha i förväg öht.

Det bästa man kan göra vore ju någon form likt "blocket" en 3e part som behåller pengarna tills att personen som skall ha sakerna har hämtat ut dom på ombud och då släpper 3e parten pengarna till den som skall ha betalt.
Då krävs även att man har trovärdiga s.k middlemans. En bra lösning definitivt.

Ett annat alternativ är kanske:
Säg att nån vill köpa en iphone:

Säljare laddar upp annons blocket,
Köpare erbjuder summan, blocketpaketet, swishar in hela summan,
Säljaren beställer telefonen sedan packar och skickar, köparen får telefonen, säljaren får pengarna.

Liten extra process men bra mycket bättre än att pma på lånforum och få ett meddelande där det står "Du kan lita på mig".

Möjligtvis att någon ser detta som att det dödar meningen med tråden, men jag skulle säga det påverkar inget man gör fortfarande upp med andra från forumet till ett schysst pris.
 
Senast ändrad:

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Då krävs även att man har trovärdiga s.k middlemans. En bra lösning definitivt.

Ett annat alternativ är kanske:
Säg att nån vill köpa en iphone:

Säljare laddar upp annons blocket,
Köpare erbjuder summan, blocketpaketet, swishar in hela summan,
Säljaren beställer telefonen sedan packar och skickar, köparen får telefonen, säljaren får pengarna.

Liten extra process men bra mycket bättre än att pma på lånforum och få ett meddelande där det står "du kan lita på mig".

Möjligtvis att någon ser detta som att det dödar meningen med tråden, men jag skulle säga det påverkar inget man gör fortfarande upp med andra från forumet till ett schysst pris.
Helt klart med dig!

Detta är det alternativet jag kommer köra på i fortsättningen! finns ju verkligen 0 risk med det vad jag kan se!?!?!

Problemet med många här är dock att de vill ha pengarna "Nunununu" och inte vänta 3-4 dagar men att vi som ska ha varorna ska gladeligen ligga ute med pengar och vänta och i värsta fall som idag då att man blir blåst.

Visst, 3.000kr kan jag leva med men det är ändå principen och väldigt mycket pengar för mig.
 

bjos87

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Helt klart med dig!

Detta är det alternativet jag kommer köra på i fortsättningen! finns ju verkligen 0 risk med det vad jag kan se!?!?!

Problemet med många här är dock att de vill ha pengarna "Nunununu" och inte vänta 3-4 dagar men att vi som ska ha varorna ska gladeligen ligga ute med pengar och vänta och i värsta fall som idag då att man blir blåst.

Visst, 3.000kr kan jag leva med men det är ändå principen och väldigt mycket pengar för mig.
Skulle han köpa en gamingskärm för 8k och hur mycket skulle du betala? 3000 kr?
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Tror tyvärr Maki inte förstår innebörden av vad detta kommer leda till.

Han borde ju svara mig eller här i tråden och be om ursäkt sen skicka tillbaka mina pengar ganska omgående. Skadan är redan skedd men han skulle iallafall kunna gå någorlunda rakryggad.

"Jag måste betala hyran"

- Ok, men månaden efter det och efter det? När du inte kan blåsa fler människor då?
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Skulle han köpa en gamingskärm för 8k och hur mycket skulle du betala? 3000 kr?
Först skulle det vara en skärm men det slutade i lite andra artiklar och först skulle vi köra 50% först och 50% sen.

Men sen ville han helt plötsligt ha 3000kr nu och sedan resterande 1000kr när grejerna hade kommit pga att han hade separerat med sin sambo.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2023-09-04 kl. 11.43.12.png
    Skärmavbild 2023-09-04 kl. 11.43.12.png
    76.1 KB · Visningar: 61
  • Skärmavbild 2023-09-04 kl. 11.43.43.png
    Skärmavbild 2023-09-04 kl. 11.43.43.png
    106.4 KB · Visningar: 60
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp