• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Köp och sälj tråden

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
784
Mottagna reaktioner
335
Poäng
497
Helt klart med dig!

Detta är det alternativet jag kommer köra på i fortsättningen! finns ju verkligen 0 risk med det vad jag kan se!?!?!

Problemet med många här är dock att de vill ha pengarna "Nunununu" och inte vänta 3-4 dagar men att vi som ska ha varorna ska gladeligen ligga ute med pengar och vänta och i värsta fall som idag då att man blir blåst.

Visst, 3.000kr kan jag leva med men det är ändå principen och väldigt mycket pengar för mig.
Finns 0 risk för köpare. Rekommenderas alla här vid köp.

Det enda argumentet är just det med snabbaffär att nån önskar pengar just idag, men lite framförhållning borde man ha kanske.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Finns 0 risk för köpare. Rekommenderas alla här vid köp.

Det enda argumentet är just det med snabbaffär att nån önskar pengar just idag, men lite framförhållning borde man ha kanske.
Ja!

Om inte annat tycker jag vi utser @Terry_ som 3e part, blir ju ett heltids jobb med ideellt arbete = biobiljett ;)
 

bjos87

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Först skulle det vara en skärm men det slutade i lite andra artiklar och först skulle vi köra 50% först och 50% sen.

Men sen ville han helt plötsligt ha 3000kr nu och sedan resterande 1000kr när grejerna hade kommit pga att han hade separerat med sin sambo.
Skicka in ett betalningsföreläggande till kronofogden. Om polisen ska blandas in så lär det inte bli någon dom före 2025.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Alltså vafan. Lider med båda men ge han en chans? Vet inte hur långdraget detta varit om du fått tjata länge men han mår nog tillräckligt dåligt. Han säger han behöver nån månad? Det är åt helvete jag håller med men lika skevt att köpa 50% av en som uppenbarligen har ekonomiska problem.. Betala 3000 kr för nått som kostar 6000?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Alltså vafan. Lider med båda men ge han en chans? Vet inte hur långdraget detta varit om du fått tjata länge men han mår nog tillräckligt dåligt. Han säger han behöver nån månad? Det är åt helvete jag håller med men lika skevt att köpa 50% av en som uppenbarligen har ekonomiska problem.. Betala 3000 kr för nått som kostar 6000?
"Skevt" att göra affärer med någon enligt en princip som har gällt i den här tråden i flera år, men inte skevt att begå brott mot en medmänniska som agerar i god tro? Du tar parti med en brottsling.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Alltså vafan. Lider med båda men ge han en chans? Vet inte hur långdraget detta varit om du fått tjata länge men han mår nog tillräckligt dåligt. Han säger han behöver nån månad? Det är åt helvete jag håller med men lika skevt att köpa 50% av en som uppenbarligen har ekonomiska problem.. Betala 3000 kr för nått som kostar 6000?

Jag har gett han chanser. Jag har även påvisat för honom och gett honom förslag till att göra rätt för sig.

Angående priset så spelar det egentligen 0 roll här?

Men för att klargöra så brukar jag inte få med 50% rabatt, men även här så är det han som tjatat till sig att vi ska köra på detta och eftersom alla som ska sälja saker ska ha sina pengar direkt direkt och till 99% härinne så är det spelmissbrukare som är aktiva eller "föredettingar". Ska jag då ligga ute med 50% till en sån som med stor sannolikhet kan använda ångerrätten och blåsa mig rakt av?

Vi alla hänger ju på detta forum av snarlika anledningar. Alla är vi oftast i behov av pengar eller iallafall lever knapert.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Jag tar tillbaka det jag sa. Tar självklart inte parti med en brottsling. Hoppas det löser sig på bästa vis för båda dock.
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Jag tar tillbaka det jag sa. Tar självklart inte parti med en brottsling. Hoppas det löser sig på bästa vis för båda dock.
Kan också förstå hur du tänker, alla människor är värda en andra chans.

Tyvärr tror jag det blir 4-5-6-7-8 chanser också om man inte gör något åt ett sådant beteende.


Och folk som skriver DM's och frågar om vem det är kommer då INTE att få veta det, så lågt sjunker inte jag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Alltså jag kan naturligtvis ha fel men köpa och sälja grejer på ett forum för skuldsatta... i mina öron innebär det väldigt stora risker att bli blåst.
I otaliga trådar här har det skrivits vad spelmissbruk innebär, folk säljer sina barn i princip grovt sagt. Det är en hemsk och djävulsk sjukdom.
Jag försvarar inte ** beteende men är inte förvånad att ngn som återfallit i spel lurat ngn annan. Jag tycker det är starkt och ärligt av honom att tala om vad han gjort. Det får han leva med.
Men gör man affärer här känns det som att man bör vara medveten om riskerna.
** har varit medlem här ett bra tag och varit öppen med sitt mående och andra saker. Det han gjort är absolut inte okej men att några är snabba med att kasta sten på ngn som är sjuk och som de flesta här kan relatera till sjukdomen spelberoende känns så där.
Den som blivit lurad får vidta de åtgärder personen anser är de rätta.
Vi andra kan väl hålla oss borta fr "torget" och behöver inte bevittna hängning.
 
Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp