• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
uppdatering:
Har sagt upp telefonabonnemang då jag kör främst med jobbets telefon. Har e-sim på mitt eget och gjorde om den till kontantkort så jag får behålla mitt nr för privata ärenden.
sen är telefonen och det fysiska sim-kort från jobbet. Besparingar ca 350kr/månad

från sista oktober är bilen borta. Har sagt upp parkering och har gjort prel besiktning inför återlämning. Kommer lämna bilen sista september och får betala endast grundavgift för oktober. (Avtalet sträcker sig till sista oktober). Besparingar ca 5000kr/månad

maten: har lagd om kosten eftersom jag har fått problem med hälsan. Trodde först att det skulle kosta mer men då vi kör mer vegetariskt och barnen äter nu frukost på skolan så har vi minskat matkostnader till 6000kr per månad. Innan var det 8000kr. Besparingar 2000 kr/månad.

lunch: vi kör endast med matlådor. Har fyllt på frysen med matlådor. Bra mat i frysen är paj, lasagne, grytor, soppa och olika risrätter. Vi har säkert 50 matlådor i frysen så vi har alltid mat hemma. Besparingar ca 1000 kr/månad.

Försäkringar: har sagt upp lite ”onödiga” försäkringar. Jag har bra skydd genom jobbet. Besparingar ca 200kr/månad

streaming: har fått dela streaming med en kompis och nu kunde vi säga upp 3 olika tjänster. Besparingar ca /månad.

Dessa är bara några exempel på hur man kan spara pengar. Just bil är en onödig kostnad. Dock kommer jag spara till en lådcykel då vi behöver det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
uppdatering:
Har sagt upp telefonabonnemang då jag kör främst med jobbets telefon. Har e-sim på mitt eget och gjorde om den till kontantkort så jag får behålla mitt nr för privata ärenden.
sen är telefonen och det fysiska sim-kort från jobbet. Besparingar ca 350kr/månad

från sista oktober är bilen borta. Har sagt upp parkering och har gjort prel besiktning inför återlämning. Kommer lämna bilen sista september och får betala endast grundavgift för oktober. (Avtalet sträcker sig till sista oktober). Besparingar ca 5000kr/månad

maten: har lagd om kosten eftersom jag har fått problem med hälsan. Trodde först att det skulle kosta mer men då vi kör mer vegetariskt och barnen äter nu frukost på skolan så har vi minskat matkostnader till 6000kr per månad. Innan var det 8000kr. Besparingar 2000 kr/månad.

lunch: vi kör endast med matlådor. Har fyllt på frysen med matlådor. Bra mat i frysen är paj, lasagne, grytor, soppa och olika risrätter. Vi har säkert 50 matlådor i frysen så vi har alltid mat hemma. Besparingar ca 1000 kr/månad.

Försäkringar: har sagt upp lite ”onödiga” försäkringar. Jag har bra skydd genom jobbet. Besparingar ca 200kr/månad

streaming: har fått dela streaming med en kompis och nu kunde vi säga upp 3 olika tjänster. Besparingar ca /månad.

Dessa är bara några exempel på hur man kan spara pengar. Just bil är en onödig kostnad. Dock kommer jag spara till en lådcykel då vi behöver det.
Snyggt jobbat!
Ni har 3 gemensamma lån, får jag fråga hur många st har du totalt?
När du loggar in på kf ser du att alla minskar lite eller vissa ökar pga räntan? Om du ser betalningsuppgifterna som Swish tex fö varje skuld, i fall man vill amortera på xtra på en specifik skuld.
Kämpa på. Inspirerande.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Snyggt jobbat!
Ni har 3 gemensamma lån, får jag fråga hur många st har du totalt?
När du loggar in på kf ser du att alla minskar lite eller vissa ökar pga räntan? Om du ser betalningsuppgifterna som Swish tex fö varje skuld, i fall man vill amortera på xtra på en specifik skuld.
Kämpa på. Inspirerande.
Vi har totalt 1 miljoner tillsammans och var och en 400 tkr individuellt. Fördelat på 17 ärenden totalt. Jag har 11 ärenden. Kommer förhoppningsvis kunna betala 4 st nästa år och sen 2 st per år efter det. Iaf är detta målet.

vi ser att lånen gå ner ordentligt men alla lån har ännu inte kommit in.
Vi siktar på att amortera få ner lån med 250 tkr per år.
Nu kan jag bara jobba på det och hoppas få ner lån så mycket det går
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
En uppdatering till ;)
Fick brev idag från kfm att de ska ta mitt ips. Jag tycker att det är jättebra för då minskar skulden med över 100 tkr. Nu hoppas vi att mannen också får sitt ips utmätt för då minskar det med ytterligare 200 tkr.
vi bör kunna spara ihop pensionspengar snabbt igen när vi är helt utan skulder så vi är inte oroliga.

skuld augusti 2024: 1,3 miljoner
Mål september 2025: 1,1 miljoner
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
En uppdatering till ;)
Fick brev idag från kfm att de ska ta mitt ips. Jag tycker att det är jättebra för då minskar skulden med över 100 tkr. Nu hoppas vi att mannen också får sitt ips utmätt för då minskar det med ytterligare 200 tkr.
vi bör kunna spara ihop pensionspengar snabbt igen när vi är helt utan skulder så vi är inte oroliga.

skuld augusti 2024: 1,3 miljoner
Mål september 2025: 1,1 miljoner
Betänk att detta höjer er inkomst, kan komma över brytpunkten för statlig skatt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En uppdatering till ;)
Fick brev idag från kfm att de ska ta mitt ips. Jag tycker att det är jättebra för då minskar skulden med över 100 tkr. Nu hoppas vi att mannen också får sitt ips utmätt för då minskar det med ytterligare 200 tkr.
vi bör kunna spara ihop pensionspengar snabbt igen när vi är helt utan skulder så vi är inte oroliga.

skuld augusti 2024: 1,3 miljoner
Mål september 2025: 1,1 miljoner

Har han satt in lika mycket per år så bör det gå bra
 

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
35
Poäng
147
Men gud vad härligt och se. Bra inspiration för mig som kämpar också.
Jag har skuldsaldo och utmätning. Har ni kollat något om det går att göra något lån till vanlig avbetalning?. Har fått nämligen några lån bort från KFM på så vis.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Är helt i upplösningstillstånd
Kfm ska göra hembesök och kolla saker av värden.
jag har tv och ett antikt bord som är det enda jag har fått av min farfar. Är så rädd att de ska ta det. Jag har lite prylar de får ta men inget av större värde.
tv är av märket Samsung inköpte2021. Och har även en gammal plasma från 2008.
hur stor risk är att de tar?
Mår fruktansvärt dåligt av detta och är jätte ledsen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp