• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Nej det gör dem inte. De kan såvida jag vet inte se på transaktionshistorik. Då kan du bara säga i stil med att du använder dig av kontanter för att köpa mat.
Kfm har aldrig sagt något om att jag tog och fortfarande tar ut pengar. Det är mitt sätt att skapa buffert utan att riskera att bränna dem direkt.
Det går alldeles utmärkt att begära in transaktionshistorik.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nej det gör dem inte. De kan såvida jag vet inte se på transaktionshistorik. Då kan du bara säga i stil med att du använder dig av kontanter för att köpa mat.
Kfm har aldrig sagt något om att jag tog och fortfarande tar ut pengar. Det är mitt sätt att skapa buffert utan att riskera att bränna dem direkt.
Kfm kan få ut fulla kontoutdrag om man tycker det är nödvändigt.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Nu har jag räknat ordentligt på alla lån. Gjorde lite väl stor överslag på räntan och avgifter. Men det är rimligt att jag kan bli skuldfri om ganska exakt 6 år.
Jag gjorde en räkna ner kalender och nu är det ”bara” 71 månader kvar.
Kommer fokusera på jobbet och prestera så bra som möjligt. Jag har stora möjligheter till avancemang och därmed högre lön.
Nu känner jag mig mycket lugnare. Ekonomi är inte hela tiden i huvudet och jag börjar leva igen.
Håller er uppdaterad. Kanske om 6 år kan jag titta tillbaka på min resa och känna mig uppriktigt stolt
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Nu har jag räknat ordentligt på alla lån. Gjorde lite väl stor överslag på räntan och avgifter. Men det är rimligt att jag kan bli skuldfri om ganska exakt 6 år.
Jag gjorde en räkna ner kalender och nu är det ”bara” 71 månader kvar.
Kommer fokusera på jobbet och prestera så bra som möjligt. Jag har stora möjligheter till avancemang och därmed högre lön.
Nu känner jag mig mycket lugnare. Ekonomi är inte hela tiden i huvudet och jag börjar leva igen.
Håller er uppdaterad. Kanske om 6 år kan jag titta tillbaka på min resa och känna mig uppriktigt stolt

6 år fixar du! Sätt mål vad som ska hända, skapa bilder, så blir livet lite lättare när det är som tuffast. Själv har jag ca 3,5 år med löneutmätning och det har varit och är tufft, även om det ”bara” är ett drygt år kvar nu. Längtar så mycket efter ljuset därborta och allt jag ska göra när jag får möjligheten! Få tillbaka livet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Gör kanske lite skillnad om man gör små extra inbetalningar när andan faller på också.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Ja jag kommer göra riktade betalningar på flera lån. Jag hoppas kunna minska antalet ärenden med hälften om 2 år
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
En fråga bara. Vid löneutmätning, har ni anmält löneökningar eller låter ni kfm kolla upp det? Och vad händer om man inte gör någonting? Blir man återbetalningsskyldig eller något i den riktning?
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
En fråga bara. Vid löneutmätning, har ni anmält löneökningar eller låter ni kfm kolla upp det? Och vad händer om man inte gör någonting? Blir man återbetalningsskyldig eller något i den riktning?
På mig har dom skött det själva så att säga, tror dom kollat ca 2 ggr/ år.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
En fråga bara. Vid löneutmätning, har ni anmält löneökningar eller låter ni kfm kolla upp det? Och vad händer om man inte gör någonting? Blir man återbetalningsskyldig eller något i den riktning?
Dom kollar med jämna mellanrum. Du blir inte återbetalningsskyldig.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Ah så bra. Då får jag bara låta det vara. Får en ny lön från nästa månad så det blir någon månad med lite extra i fickan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp