• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är helt i upplösningstillstånd
Kfm ska göra hembesök och kolla saker av värden.
jag har tv och ett antikt bord som är det enda jag har fått av min farfar. Är så rädd att de ska ta det. Jag har lite prylar de får ta men inget av större värde.
tv är av märket Samsung inköpte2021. Och har även en gammal plasma från 2008.
hur stor risk är att de tar?
Mår fruktansvärt dåligt av detta och är jätte ledsen
Jag tror statistiken är typ utmätning vid 70% av utmätningsförrättningarna i bostad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Är helt slut. Är livrädd för att kfm ska ta mina antikgrejer som jag har fått ärva.
tv som vi har är en plasma och den får man inte bara göra sig av med så vi köpte en ny för något år sedan och har kvar den gamla i sovrummet tills den helt ge upp.
har lite smågrejer och lägger fram dessa så kan kfm titta på det.
Man känner sig som värsta kriminell och jag kommer vara jätte rädd för att de ska rota i varje hörn och låda för att hitta något. Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Är helt slut. Är livrädd för att kfm ska ta mina antikgrejer som jag har fått ärva.
tv som vi har är en plasma och den får man inte bara göra sig av med så vi köpte en ny för något år sedan och har kvar den gamla i sovrummet tills den helt ge upp.
har lite smågrejer och lägger fram dessa så kan kfm titta på det.
Man känner sig som värsta kriminell och jag kommer vara jätte rädd för att de ska rota i varje hörn och låda för att hitta något. Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?
Vi hade hembesök för många år sen, oanmälda. Dom rotade inte runt, dom gick en runda och kollade. Däremot så var dom intresserade av vissa saker som hade värde av några hundralappar. Jag frågade om det var värt att plocka med? Fick till svar att många bäckar små…
Dom gick härifrån tomhänta då jag sålt allt av värde, det dom kollade på hade jag inte fått sålt :)
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Kanske en dum sak att göra men vill verkligen inte bli av med de få ärvda saker. Det har ett stort värde för mig. Men kan man ex hyra förråd, ställa grejerna där under en tid?
 

Rufsen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 April 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Är helt slut. Är livrädd för att kfm ska ta mina antikgrejer som jag har fått ärva.
tv som vi har är en plasma och den får man inte bara göra sig av med så vi köpte en ny för något år sedan och har kvar den gamla i sovrummet tills den helt ge upp.
har lite smågrejer och lägger fram dessa så kan kfm titta på det.
Man känner sig som värsta kriminell och jag kommer vara jätte rädd för att de ska rota i varje hörn och låda för att hitta något. Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?
Vi hade besök av KFM för många år sen. Dom gick bara igenom rummen och kollade om något var av intresse och konstaterade ganska snabbt att det var för litet värde på det vi hade i hushållet. Jag bjöd på kaffe och bullar under tiden vi diskuterade och fick en hel del matnyttig information under trevliga former. Vi fick behålla båda bilarna, en relativt ny TV, dator och en hel del annat som jag var bergsäker på att de skulle utmäta så det var inte alls så hemskt besök som jag hade föreställt mig. Jag kanske hade en otrolig tur med vilka som kom och gjorde utmätningsförsöket men dom var verkligen trevliga och professionella på alla sätt och vis.
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Härlig inställning! Heja er! Hur ser er skuldprognos ut hos KFM?

Jag betalade det sista till KFM för 7 månader sen… och vilken skillnad det är nu på ekonomin, och sättet att se på pengar. Nu spar jag undan allt som tidigare gick till skulder, istället för att konstant vilja bränna pengarna. Fick verkligen ett helt annat mindset av att leva på existensminimum.
Hur länge hade du utmätning och hur stor var skulden?
 

Alexandra

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
31
Poäng
136
Jag känner mig lite nervös för att vi kommer få hembesök så småningom.

Vad är det som avgör om kfm väljer att göra hembesök? @Lasseman kan du ge några exempel, tänker om det är skuldens storlek, en slump eller om kfm har fått impuls att det kan finnas värdesaker..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp