• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Nu har vi äntligen fått hem vår nya katt ny personlighet. Känns extra bra att tagit den från ett katthem finns så många katter som behöver hem den är så snäll o go. Redan funnits sig till rätta. Så nu har jag annat att tänka på
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Det beror vad du har för yrke.
Som tillsvidareanställd skyddas man av regelverket i lagen om anställningsskydd.
För att bli avskedad krävs enligt 18 § att man grovt har åsidosatt sina åligganden mot arbetsgivaren. Bestämmelsen tar endast sikte på svåra fall där det är fråga om avsiktliga eller grovt vårdslösa handlingar som inte ska behöva tålas i något kontraktsförhållande.
Som exempel kan nämnas illojal konkurrens eller brottsliga gärningar såsom stöld eller misshandel som riktar sig mot arbetsgivaren.
Din privatekonomi utgör inte grund för ett avskedande från företaget sida.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Som tillsvidareanställd skyddas man av regelverket i lagen om anställningsskydd.
För att bli avskedad krävs enligt 18 § att man grovt har åsidosatt sina åligganden mot arbetsgivaren. Bestämmelsen tar endast sikte på svåra fall där det är fråga om avsiktliga eller grovt vårdslösa handlingar som inte ska behöva tålas i något kontraktsförhållande.
Som exempel kan nämnas illojal konkurrens eller brottsliga gärningar såsom stöld eller misshandel som riktar sig mot arbetsgivaren.
Din privatekonomi utgör inte grund för ett avskedande från företaget sida.
Känner någon till ett fall där man fick sparken pga privat ekonomi?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Som tillsvidareanställd skyddas man av regelverket i lagen om anställningsskydd.
För att bli avskedad krävs enligt 18 § att man grovt har åsidosatt sina åligganden mot arbetsgivaren. Bestämmelsen tar endast sikte på svåra fall där det är fråga om avsiktliga eller grovt vårdslösa handlingar som inte ska behöva tålas i något kontraktsförhållande.
Som exempel kan nämnas illojal konkurrens eller brottsliga gärningar såsom stöld eller misshandel som riktar sig mot arbetsgivaren.
Din privatekonomi utgör inte grund för ett avskedande från företaget sida.

Det stämmer inte.
Jag fick lämna min anställning till följd utav skulder. EUs lagstifning trumfar i det här fallet anställningsskyddet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Anställningar på SÄPO, Försvarsmakten och dylikt ska vi inte ens gå in på.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Anställningar på SÄPO, Försvarsmakten och dylikt ska vi inte ens gå in på.

Det ligger nog lite i det. Säpo har jag inte haft att göra med. I alla fall inte gäldenärer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp