• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Samtidigt så står det i besluten att de inte har tagit i beaktning ifall jag kan betala av skulderna inom överskådlig tid, eller inte?
Nej för du har fallit på skäligheten s a s (att det anses stötande i ditt fall) och då tittar man inte vidare helt enkelt.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Samtidigt så står det i besluten att de inte har tagit i beaktning ifall jag kan betala av skulderna inom överskådlig tid, eller inte?
Om du inte uppfyller ena villkoret som är skäligheten finns ingen anledning för KFM att räkna på om du kan betala skulderna eller inte inom en överskådlig tid. Du kan ha 10 000 000 kr i skulder och vara superduper kvalificerad insolvens men ändå inte få en skuldsanering om det anses oskäligt. Kort och gott måste du uppfylla båda kraven, de är oberoende av varandra.
Du har nu fått avslag flera gånger och med samma motivering om jag förstår rätt, så det är ingen idé att söka igen på länge - eller alls. Eftersom du kommer att bli skuldfri inom 10 år enligt KFMs prognos kommer du troligen aldrig beviljas en skuldsanering. I alla fall inte utifrån förutsättningarna du har idag. Kriga på med löneutmätning, fortsätt på den inslagna banan som du är på och håll dig borta från kriminalitet så är du snart ute på andra sidan tunneln.
 

Johan2009

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 November 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Jag är också skuldsatt och kan inte längre betala mina skulder. Jag har förlorat mycket på börsen. Jag kommer att få avslag om jag säger det i min ansökan om skuldsanering.
Kommer de granska om inte nämner börsen?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Hej!
Jag är också skuldsatt och kan inte längre betala mina skulder. Jag har förlorat mycket på börsen. Jag kommer att få avslag om jag säger det i min ansökan om skuldsanering.
Kommer de granska om inte nämner börsen?
De undrar hur du hamnat i den sitsen du är, hur ska du förklara det?
 

Johan2009

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 November 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
De undrar hur du hamnat i den sitsen du är, hur ska du förklara det?
De första 300 tusen var överkonsumtion. Jag tänker nämna det och att det blev för hög ränta och jag tog mer lån för att kunna betala mina räkningar och för mat. Kommer de granska det? Titta på mitt konto?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
De första 300 tusen var överkonsumtion. Jag tänker nämna det och att det blev för hög ränta och jag tog mer lån för att kunna betala mina räkningar och för mat. Kommer de granska det? Titta på mitt konto?
Svårt att veta hur de kommer att utreda men på något sätt kommer de ju så klart att utreda det du säger. Risken finns att de begär kontoutdrag men hur stor den risken är vet jag inte.
Men generellt skulle jag avråda dig att ljuga i din ansökan.
 

Johan2009

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 November 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Svårt att veta hur de kommer att utreda men på något sätt kommer de ju så klart att utreda det du säger. Risken finns att de begär kontoutdrag men hur stor den risken är vet jag inte.
Men generellt skulle jag avråda dig att ljuga i din ansökan.
Problemet är att det är omöjligt att få skuldsanering på grund av börsen och jag kan inte betala mina skulder längre. Inte en enda krona av min lön är kvar när jag betalar mina lån varje månad. Jag lever på min sambos studielån och hon har tröttnat på situationen.
Vet du/ ni vad mer jag kan göra?
Jag är så hopplös att jag funderar att begå självmord. Jag har blivit en börda för min sambo och min dotter.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 945
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
De första 300 tusen var överkonsumtion. Jag tänker nämna det och att det blev för hög ränta och jag tog mer lån för att kunna betala mina räkningar och för mat. Kommer de granska det? Titta på mitt konto?
Der kan dom göra men bara om dom får kontoutdraget av dig.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Problemet är att det är omöjligt att få skuldsanering på grund av börsen och jag kan inte betala mina skulder längre. Inte en enda krona av min lön är kvar när jag betalar mina lån varje månad. Jag lever på min sambos studielån och hon har tröttnat på situationen.
Vet du/ ni vad mer jag kan göra?
Jag är så hopplös att jag funderar att begå självmord. Jag har blivit en börda för min sambo och min dotter.
Omöjligt är det inte men det är så klart inte till din fördel. Hur länge sen är det du höll på med börsen? När tog du ditt senaste lån? Vad har du för inkomst? Vad är din totala skuldbörda?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp