• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Jag föredrar att hålla min privatekonomi privat, i den mån det går. Känner många och 0 personer som jag känner utanför forumet vet om min ekonomiska situation.

Jag vill gärna att det förblir så, vill slippa rykten, folk som pratar bakom ryggen på mig och ha dålig tillit från arbetsgivare, kollegor, vänner, familj, släkt etc.

Finns flera fördelar för mig att hålla ekonomin privat.

Min åsikt har alltid varit att alla ska ha rätt till privatekonomi, spelar ingen roll om du är Bill Gates eller Lånautanpapper.

Aldrig gillat dessa öppna handlingar att man kan se vad andra tjänar, har i lån, anmärkningar, sanering, networth etc. Tycker inte andra personer har att göra med min ekonomi. Spelar ingen roll om jag har massa lån och är hos KFM, är medelsvensson, är rik eller miljardär.
Håller med dig i stort sett. Finns egentligen inget värde i att privatpersoner ska kunna på måfå luska/gotta sig i andras ekonomi.
hängde dock inte med, andra kan väl inte se dina lån? Du kanske syftar på underskott av kapital som man skapa spekulation eller antaganden om att man dras med lån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 166
Mottagna reaktioner
1 917
Poäng
1 247
Håller med dig i stort sett. Finns egentligen inget värde i att privatpersoner ska kunna på måfå luska/gotta sig i andras ekonomi.
hängde dock inte med, andra kan väl inte se dina lån? Du kanske syftar på underskott av kapital som man skapa spekulation eller antaganden om att man dras med lån.
Det stämmer nog iofs att andra privatpersoner inte kan se mina lån. Krävs en giltig anledning att ta en kreditupplysning på någon annan. Men sammantaget kan andra få reda på väldigt mycket om man snokar, inte något som jag gillar.
 
Senast ändrad:

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Det stämmer nog iofs att andra privatpersoner kan se mina lån. Krävs en giltig anledning att ta en kreditupplysning på någon annan. Men sammantaget kan andra få reda på väldigt mycket om man snokar, inte något som jag gillar.
Du tar antagligen dagligen själv del av nyheter som grundar sig i att journalister granskar tillgängliga dokument i offentlig förvaltning.
Ogillar du sådan journalistik?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Tänkte ansöka om skuldsanering igen inom kort. Har ett lån som ej omfattas av pågående löneutmätning och där en anhörig står som medlåntagare. Vad händer med det lånet vid ett beviljande av skuldsanering? Ska medlåntagaren fortsätta att betala på lånet som vanligt?
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Fick samtal från min handläggare idag. Betalplan är på väg med post. Oerhört skönt att "steg 2" är klart. Nu nästa nervösa väntan inför eventuella invändningar. Ett magsår i taget.
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Fick samtal från min handläggare idag. Betalplan är på väg med post. Oerhört skönt att "steg 2" är klart. Nu nästa nervösa väntan inför eventuella invändningar. Ett magsår i taget.
Hur länge fick du vänta på att få din betalplan efter inledandet?
 

Yoyo10

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 Januari 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Vet någon vilken månad de handläggar nu? Sökte sanering 17/9
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Tänkte ansöka om skuldsanering igen inom kort. Har ett lån som ej omfattas av pågående löneutmätning och där en anhörig står som medlåntagare. Vad händer med det lånet vid ett beviljande av skuldsanering? Ska medlåntagaren fortsätta att betala på lånet som vanligt?
Ja hen betalar hela månadsbeloppet på det lånet. Det kommer även ingå i saneringen och få betalt en gång per år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp