• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Enligt dem skulle jag kunna betala av inom överskådlig tid men det vet jag att jag inte kan! Man försöker och kämpar men kommer ingenstans. Sambon fick skuldsanering nu i mars efter andra ansökan.
Hur mycket skulder har du? Hur räknar dom ens då? Ibland låter det nästan bättre om man har skulderna hos kronofogden o har haft utmätning ett tag för att dom ska kunna se att man inte kan betala av eftersom det oftast ökar då med räntorna. Hade din sambo skulderna hos kronofogden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Hur mycket skulder har du? Hur räknar dom ens då? Ibland låter det nästan bättre om man har skulderna hos kronofogden o har haft utmätning ett tag för att dom ska kunna se att man inte kan betala av eftersom det oftast ökar då med räntorna. Hade din sambo skulderna hos kronofogden?
Förstår inte heller hur de räknar! Jag har ca 1,5 miljoner sammanlagt! Ja hade man haft ett lån och betalat ca 10-15000 i månaden så hade ekonomin varit bra i mitt fall men så är det ju tyvärr inte! Sambon hade inga skulder hos kf men sa till sin handläggare att går inte saneringen igenom så kommer de kanske höras ändå fast i ett annat ärende då han ändå kommer hamna där!
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Förstår inte heller hur de räknar! Jag har ca 1,5 miljoner sammanlagt! Ja hade man haft ett lån och betalat ca 10-15000 i månaden så hade ekonomin varit bra i mitt fall men så är det ju tyvärr inte! Sambon hade inga skulder hos kf men sa till sin handläggare att går inte saneringen igenom så kommer de kanske höras ändå fast i ett annat ärende då han ändå kommer hamna där!
Men du har ändå klarat dig från att inte hamna hos kronofogden sen du fick avslag?
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Jag har plockat av krediter jag betalat varje månad, använt betalningsfria månader och förmodligen ökat skulden mer ‍♀️
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag har plockat av krediter jag betalat varje månad, använt betalningsfria månader och förmodligen ökat skulden mer ‍♀️
A det är ju så man får göra tyvärr.. Jag släppte allt nu månaden efter jag sökte, går ju inte ändå, så blir det inte skuldsanering så för det bli löneutmätning, borde släppt för längesen… Håller tummarna för oss nu
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
A det är ju så man får göra tyvärr.. Jag släppte allt nu månaden efter jag sökte, går ju inte ändå, så blir det inte skuldsanering så för det bli löneutmätning, borde släppt för längesen… Håller tummarna för oss nu
Ja jag är med i valet och kvalet att släppa men är så rädd samtidigt då man inte suttit i denna sits innan. Det jag är mest rädd för är jobbet. Att de ska veta om man får löneutmätning och ifall de kommer till jobbet då jag sitter i en högre position.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
A det är ju så man får göra tyvärr.. Jag släppte allt nu månaden efter jag sökte, går ju inte ändå, så blir det inte skuldsanering så för det bli löneutmätning, borde släppt för längesen… Håller tummarna för oss nu
Uppdatera gärna hur allt går med tid mm ☺️ lycka till. Hoppas vi får känna glädje och lättnad framöver med
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Ja jag är med i valet och kvalet att släppa men är så rädd samtidigt då man inte suttit i denna sits innan. Det jag är mest rädd för är jobbet. Att de ska veta om man får löneutmätning och ifall de kommer till jobbet då jag sitter i en högre position.
Ja jag förstår, är ju ångest. Men är ju inte hållbart att hela tiden försöka ta nya lån o krediter. Men som sagt ångest o släppa, absolut!
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Uppdatera gärna hur allt går med tid mm ☺️ lycka till. Hoppas vi får känna glädje och lättnad framöver med
Ja, får väl hålla ut 1-1,5 månad till, det enda jag tänker på dygnet runt
 

Razorsharp666

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
9
Poäng
52
Idag har jag skickat in min ansökan med ett tillhörande personligt brev. Nu väntar månader av spänd väntan på om jag beviljas ett inledande eller inte. På nåt sätt har en sten lättat från mitt bröst. Även om jag vet att det inte alls är säkert att jag beviljas en skuldsanering, känns det ändå bra att ha tagit steget och ansökt.

Passar på och tacka alla här på forumet för allt stöd, alla goda råd och alla smarta tips. Ni är bäst!
Hur gick det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp