• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Stod det i beslutet om inledande hur många år du ska betala? När jag fick mitt beslut så stod det inget med antal år utan bara det beloppet som man ska betala om det blir sanering till slutet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Stod det i beslutet om inledande hur många år du ska betala? När jag fick mitt beslut så stod det inget med antal år utan bara det beloppet som man ska betala om det blir sanering till slutet.

Nej. Inget om något utav det.

Står bara motivering och hur dom kom fram till uträkningen.

Antar det kommer med betalplanen om någon vecka.
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Under tiden från inledande till förslag skuldsanering och beslutad skuldsanering säljer vissa sina skulder.Fairlo svarade inte kronis när dom skickade förslag skuldsanering.Helt plötsligt damp det ner 7/2 från Intum betala 155000kr senast 12/2 annars kronofogden.Jag skickade med POIT och förslag till skuldsanering till Intrum och helt plötsligt ringde dom upp mig och tackade för att jag varit hjälpsam
Dom skickade till Kalle att dom övertagit Fairlo och skulle ingå Skuldsaneringen.Nu fick jag godkänna på nytt betalplan.Gäller spara alla skulder.Ingen aning att man sälja skulder under inledande till beslut men dom kan sälja under hela skuldsaneringen.Kämpå på och håll koll
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 953
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Även vid inledande ska du ompröva och jag är säker på att du får betala in det som en engångssumma.
Nej..

Eftersom det inte går att ompröva innan beslutet så ska man inte ompröva.

Det korrekta är snarare att kontakta kfm och få en justering ingen preliminära betalplanen
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Nej. Inget om något utav det.

Står bara motivering och hur dom kom fram till uträkningen.

Antar det kommer med betalplanen om någon vecka.
Du verkar vara i samma sits som ja. ENORMT berg av skulder. Hur mycket ligger din skatteskuld på om man får fråga ? Grattis till inledande iaf.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Du verkar vara i samma sits som ja. ENORMT berg av skulder. Hur mycket ligger din skatteskuld på om man får fråga ? Grattis till inledande iaf.

Grejen är den att jag hade löneutmätning och dessa pengar gick enkom till Skatteskulden så den har förändrats över tid.
Strax över 100.000 ligger skatteskulden på. Men den största preskriberas först vilket bör vara om cirka 4 år.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Nej..

Eftersom det inte går att ompröva innan beslutet så ska man inte ompröva.

Det korrekta är snarare att kontakta kfm och få en justering ingen preliminära betalplanen

Tänker att jag generellt kommer kontakta min handläggare oavsett vad som förändras och sker. Öppenhet och proaktivitet måste vara att föredra i denna process.
Tänker när den nya hyran kommer om några dagar, om man får förändringar i lön och dylikt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Hur mycket tid tror ni min handläggare lägger ner på mitt ärende nu medan hon väntar på att dom jag är skyldig ska inkomma med skulder?

Är det en stund varenda dag eller sitter hon nu mest och väntar på dessa 30 dagars tidsfrist har löpt ut, att alla har inkommit med sitt besked och sedermera att hon kan sammanställa en betalplan?

Eller är det att hon nu i en timme eller två går igenom mitt ärende på detaljnivå?

Man är ju nyfiken :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp