• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Nån som fick inledande maj/juni som fått förslag till betalplan?
Förstår att det kan dröja med tanke på semestertider å annat så mest nyfiken:)
Min man fick inledande i maj
godkände Betalplan i juli men sen inte hört något mer..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
En fråga? När man får inledande stoppas då utmätningen helt tills man ska börja betala in till skuldsaneringen?
Ja det stoppas o då ska du som regel göra din första inbetalning till saneringen månaden efter (om den inte är betalfri).
 

Bobster

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
24 Juli 2022
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Ja det stoppas o då ska du som regel göra din första inbetalning till saneringen månaden efter (om den inte är betalfri).
Så med andra ord så tas beslutet snabbt visa skriver här att de tagit nån/några månader efter inledandet?! Humm
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Så med andra ord så tas beslutet snabbt visa skriver här att de tagit nån/några månader efter inledandet?! Humm
Beslutet att stoppa utmätningen tas samtidigt som att inleda en skuldsanering.

Får du inledande skuldsanering och det hinner dras på löneutmätningen samma månad eller i värsta fall månaden efter inledandebeskedet så får du ganska omgående (inom någon dag) tillbaka pengarna som har dragits från kronofogden.
 

Bobster

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
24 Juli 2022
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Beslutet att stoppa utmätningen tas samtidigt som att inleda en skuldsanering.

Får du inledande skuldsanering och det hinner dras på löneutmätningen samma månad eller i värsta fall månaden efter inledandebeskedet så får du ganska omgående (inom någon dag) tillbaka pengarna som har dragits från kronofogden.
Och dem pengarna ja får tillbaka behöver jag inte betala in alls tills ja får beslut när jag ska börja betala in om jag förstår det rätt???
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
En fråga? När man får inledande stoppas då utmätningen helt tills man ska börja betala in till skuldsaneringen?
Måanden efter. Samma månad som du får inledande är fri. samtidigt som du får inledande får du ett förebetalning belopp som du ska följa tills betalplan kommit och drar igång.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Och dem pengarna ja får tillbaka behöver jag inte betala in alls tills ja får beslut när jag ska börja betala in om jag förstår det rätt???
När du fått beslut om inledande så börjar du betala månaden efter. Du får ett belopp vid inledande som du ska betala varje månad fram till beslut.
Om du får tillbaka pengar el inte från löneutmätning beror ju helt på när du fick ditt inledande o när du får lön.
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
204
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Så du fick behålla full lön, hur länge tog de tills du skulle börja betala? Fick du behålla något mer med saneringen?
Den stoppades tyvärr 2 dagar efter lönkörning i maj så de drog den men juni var betalningsfri så gjorde min första inbetalning i slutet på juli. Skatten kommer jsg få betala tillbaka i september
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
204
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Beslutet att stoppa utmätningen tas samtidigt som att inleda en skuldsanering.

Får du inledande skuldsanering och det hinner dras på löneutmätningen samma månad eller i värsta fall månaden efter inledandebeskedet så får du ganska omgående (inom någon dag) tillbaka pengarna som har dragits från kronofogden.
Jag fick inledande den 28e. Lönen kom 27 e men den löneutmätningen fick jag aldrig tillbaka
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp