• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Johan2009

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 November 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Omöjligt är det inte men det är så klart inte till din fördel. Hur länge sen är det du höll på med börsen? När tog du ditt senaste lån? Vad har du för inkomst? Vad är din totala skuldbörda?
Min första lån var för 7 år sen. Jag började med börsen sommaren 2021. Mitt senaste lån var för 3 månader sen. Min inkomst är 32400 före skatt och 25000 efter skatt.
Min totala skuld är 1 200 000. Problemet är det många långivare. Jag tror att de är 12 och då blir det mer ränta. Ingen bank vill samla dem
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lox

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
12 December 2022
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Min första lån var för 7 år sen. Jag började med börsen sommaren 2021. Mitt senaste lån var för 3 månader sen. Min inkomst är 32400 före skatt och 25000 efter skatt.
Min totala skuld är 1 200 000. Problemet är det många långivare. Jag tror att de är 12 och då blir det mer ränta. Ingen bank vill samla dem
Du får väl skita i alla lånen och så småningom få löneutmätning. Och sen, efter nåt år, ansöka om skuldsanering.
Jag blev precis nekad, mitt senaste lån var taget i april i år.
 

Johan2009

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 November 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Du får väl skita i alla lånen och så småningom få löneutmätning. Och sen, efter nåt år, ansöka om skuldsanering.
Jag blev precis nekad, mitt senaste lån var taget i april i år.
Jag tror att jag kommer att göra det.
Vad händer när man gör så? Kommer mina lån att öka för att jag inte betalar och räntan ökar eller kommer Kronofogden överens med lånegivarna för att hitta en lösning?
 
Senast ändrad:

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Börsen anses lika som ett spelmissbruk.
Jag har inledande just just nu med en skuldbörda norr om 1,5msek och senaste lånet var 18 månader seda.

Enligt KFM så ”det ända som kan fälla mig” är om det dyker upp några skulder jag inte talat om, om några skulder större än 300k uppkommit inom 1år eller att jag skulle ha skulder som visar sig via Skatteverket eller försäkringskassan.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 169
Mottagna reaktioner
1 920
Poäng
1 247
Hur länge syns det i POIT att man har fått inledande skuldsanering/beslutad skuldsanering tills uppgifterna plockas bort?

Går det att begära att uppgifterna tas bort snabbare? Säg att man får beslutad skuldsanering och det kommer upp i POIT. Går det skriva en månad senare åt dom att man vill ta bort uppgifterna från tidningen?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 169
Mottagna reaktioner
1 920
Poäng
1 247
Av ren nyfikenhet: Varför?
Jag föredrar att hålla min privatekonomi privat, i den mån det går. Känner många och 0 personer som jag känner utanför forumet vet om min ekonomiska situation.

Jag vill gärna att det förblir så, vill slippa rykten, folk som pratar bakom ryggen på mig och ha dålig tillit från arbetsgivare, kollegor, vänner, familj, släkt etc.

Finns flera fördelar för mig att hålla ekonomin privat.

Min åsikt har alltid varit att alla ska ha rätt till privatekonomi, spelar ingen roll om du är Bill Gates eller Lånautanpapper.

Aldrig gillat dessa öppna handlingar att man kan se vad andra tjänar, har i lån, anmärkningar, sanering, networth etc. Tycker inte andra personer har att göra med min ekonomi. Spelar ingen roll om jag har massa lån och är hos KFM, är medelsvensson, är rik eller miljardär.
 
Senast ändrad:

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 169
Mottagna reaktioner
1 920
Poäng
1 247

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 973
Poäng
1 307
Jag föredrar att hålla min privatekonomi privat, i den mån det går. Känner många och 0 personer som jag känner utanför forumet vet om min ekonomiska situation.

Jag vill gärna att det förblir så, vill slippa rykten, folk som pratar bakom ryggen på mig och ha dålig tillit från arbetsgivare, kollegor, vänner, familj, släkt etc.

Finns flera fördelar för mig att hålla ekonomin privat.

Min åsikt har alltid varit att alla ska ha rätt till privatekonomi, spelar ingen roll om du är Bill Gates eller Lånautanpapper.

Aldrig gillat dessa öppna handlingar att man kan se vad andra tjänar, har i lån, anmärkningar, sanering, networth etc. Tycker inte andra personer har att göra med min ekonomi. Spelar ingen roll om jag har massa lån och är hos KFM, är medelsvensson, är rik eller miljardär.
Var ska vi dra gränsen för offentlighetsprincipen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp