• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Man tar deklarerad årsinkomst o delar på 12 så får du en snittinkomst.
Jag jobbar själv i vården m varierande ob och gjorde precis så.
Att lämna för låg inkomst kan leda till avslag.
Jag ha fått.min betalplan men de är min månadslön bara och ingen ob med.... jag ska ringa och ändra ,,,har inte godkänt än ,blir det några problem pga det tro?? Jag själv har angett endast månadslön tänkte inte på det
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Känner igen mig här. Har försatt mig i cirka 30k skulder sedan ett år och ett halvt tillbaka. Varje månad går nästan hela lönen till att betala igen diverse sms-lån. Jag sa stopp idag och spärrade alla mina spelkonton. Jag undrar hur jag bäst går tillväga för att betala tillbaka det. Ska jag söka hjälp hos exempelvis föräldrarna eller ska jag ansökan om skuldsanering? Den vansinniga räntorna på sms-lånen gör att det tar så lång tid att betala igen beloppen. Första och viktigaste steget blir till att lägga av med spel, och jag har spärrat mig. Men nu blir kruxet hur jag ska planera återbetalningen av alla lånen. Det kommer ta några månader, kanske upp till ett år. Men jag har åtminstone en fast anställning. Så det finns hopp om att betala igen. Vad rekommenderar ni att jag gör. Skapa ett ärende hos kronofogden och försöka betala igen i hemligheten över tid, eller söka hjälp hos anhöriga och låna från dom räntefritt? Det finns en stark känslan av skam och ånger kopplat till detta. Fattar inte hur jag kunde vara så dum, naiv och låta det springa iväg så här. Men jag är fullt villig att ta ansvar nu, sluta spela, och göra rätt för mig.
Lite svårt för någon att ge rekommendationer om man inte vet dina ekonomiska förutsättningar.
 

Yuplan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Januari 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Lite svårt för någon att ge rekommendationer om man inte vet dina ekonomiska förutsättningar.
23k netto (efter skatt) sen hyra och bilräkning på 8k och sen går det väl i alla fall 4k på bränsle och mat och diverse räkningar per månad. Så brukar ha knappt 10k kvar att lägga på att delbetala lånen. Men först och främst måste jag sluta spela. Där försvinner ju flera tusen i månaden. Jag ska göra mitt yttersta för att reda upp mitt spelmissbruk denna månad.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag ha fått.min betalplan men de är min månadslön bara och ingen ob med.... jag ska ringa och ändra ,,,har inte godkänt än ,blir det några problem pga det tro?? Jag själv har angett endast månadslön tänkte inte på det
Ja det behöver du ändra på. För det kommer ju synas när de går vidare m din ansökan att du tjänar mer än du uppgett. Nu vet jag inte hur mkt ob du har varje månad men är det mkt kan det ju ha betydelse. Jag hade (har) mkt ob varje månad plus extrapass som togs m i beräkningen.
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Känner igen mig här. Har försatt mig i cirka 30k skulder sedan ett år och ett halvt tillbaka. Varje månad går nästan hela lönen till att betala igen diverse sms-lån. Jag sa stopp idag och spärrade alla mina spelkonton. Jag undrar hur jag bäst går tillväga för att betala tillbaka det. Ska jag söka hjälp hos exempelvis föräldrarna eller ska jag ansökan om skuldsanering? Den vansinniga räntorna på sms-lånen gör att det tar så lång tid att betala igen beloppen. Första och viktigaste steget blir till att lägga av med spel, och jag har spärrat mig. Men nu blir kruxet hur jag ska planera återbetalningen av alla lånen. Det kommer ta några månader, kanske upp till ett år. Men jag har åtminstone en fast anställning. Så det finns hopp om att betala igen. Vad rekommenderar ni att jag gör. Skapa ett ärende hos kronofogden och försöka betala igen i hemligheten över tid, eller söka hjälp hos anhöriga och låna från dom räntefritt? Det finns en stark känslan av skam och ånger kopplat till detta. Fattar inte hur jag kunde vara så dum, naiv och låta det springa iväg så här. Men jag är fullt villig att ta ansvar nu, sluta spela, och göra rätt för mig.
Har du bara 30 000 kr i skulder eller missuppfattar jag dig?
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Har du bara 30 000 kr i skulder eller missuppfattar jag dig?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Ska inte Mina sidor på KF förändras när man har fått beviljad skuldsanering? Typ att antalet skulder försvinner och det framgår att man har pågående?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp