• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Wizard71

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
15 Januari 2023
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
55
Poäng
166
16 veckor har det gått
Beror på många olika faktorer, hur många och vilka borgenärer du har, har det dykt upp någon information som saknades vid inledning av skuldsaneringen!?! Vilken region, många ärenden för tillfället m.m! Alltså många faktorer som spelar in! Jag fick vänta 9 v mellan inledande och betalningsplanen!
 

Snokar123

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
10 Juli 2019
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Beror på många olika faktorer, hur många och vilka borgenärer du har, har det dykt upp någon information som saknades vid inledning av skuldsaneringen!?! Vilken region, många ärenden för tillfället m.m! Alltså många faktorer som spelar in! Jag fick vänta 9 v mellan inledande och betalningsplanen!
Hej! Får jag hoppa in i tråden? Vad händer när man får inledande? Får man inte en betalplan och börjar betala direkt? Lr en preliminär betalplan? Vad innebär det? Mkt frågor o undringar innan man får veta! Skickade in ansökan 16/12.
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Hej! Får jag hoppa in i tråden? Vad händer när man får inledande? Får man inte en betalplan och börjar betala direkt? Lr en preliminär betalplan? Vad innebär det? Mkt frågor o undringar innan man får veta! Skickade in ansökan 16/12.
Om du får inledande, så får du även då reda på vad du anses betala per månad.
Detta börjar du betala månaden därpå.

Du får även ett brev via Kivra, där det står hur mycket samt vart du ska betala.

När du senare får en betalplan, så kan ev beloppet vara ändrat om det framkommit andra uppgifter. För mig skiljer det några hundra tex.

Efter betalplan lär man vänta på beslut. När du fått beslut har sedan borgenärer 3 veckor på sig att överklaga.
Efter 3 veckor fastställs slutligen skuldsaneringen
 

Snokar123

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
10 Juli 2019
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Om du får inledande, så får du även då reda på vad du anses betala per månad.
Detta börjar du betala månaden därpå.

Du får även ett brev via Kivra, där det står hur mycket samt vart du ska betala.

När du senare får en betalplan, så kan ev beloppet vara ändrat om det framkommit andra uppgifter. För mig skiljer det några hundra tex.

Efter betalplan lär man vänta på beslut. När du fått beslut har sedan borgenärer 3 veckor på sig att överklaga.
Efter 3 veckor fastställs slutligen skuldsaneringen
Tack för svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp