• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Ja men tänk om det inte blir något jobb, fattar inte varför omprövning ska ta så j*vla lång tid!

Ja varför kan man inte bara göra det på telefon? Borde ju inte vara så omständligt kan man tycka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Uppdatering ifrån mig!

Ansökan om skuldsanering kom in i slutet på september.
Inledande utav Skuldsanering kom i februari.
Betalplan godkänd nu i april.

Om allt vill sig väl så bör jag väl dyka upp i POIT med förhoppningsvis godkänd skuldsanering någon gång i slutet på juni/början på juli.

Kommer att kontakta handläggaren om cirka 3 veckor bara checka av hur det ser ut med betalplanen, om ingen har motsatt sig den heller så är jag förhoppningsvis ytterligare ett stort steg på vägen.
 

Felicia_H

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
21
Poäng
87
När jag pratade med henne förra veckan så sa hon att du kan alltid ringa och prata med mig om din fru inte får jobb så ändrar vi men jag är orolig om saneringen vinner laga kraft och frugan inte fått någon jobb då har jag ingen handläggare längre som jag kan ringa och måste ompröva som tar så lång tid. Jag KAN inte betala om inte min fru får jobb, får 18500 ut i lön med två små barn och frugan har ingen inkomst alls, vi har det redan svårt ekonomiskt nu och pengarna räcker knappt, kommer inte kunna betala annars, vill inte förlora saneringen när den väl har kommit!
Kan jag skicka beslutet till dig?
Förstår helt, och det bästa vore nog om ni har en bokad tid så det finns utrymme att ändra planen innan den har vunnit laga kraft.
Absolut, kopiera bara in själva texten som handläggaren skrivit och skicka i ett privat meddelande här på forumet, så gör jag mitt bästa med försöka hjälpa dig att tolka vad som är överenskommet med din handläggare.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Jag har totalt 20 borgenärer för övrigt och kommer att betala cirka 10% utav min totala skuld. Dom räknade också att min sambo har inkomst från och med hösten.

Betalplan : 4 år.

Lite förvånad och besviken att det inte blev 3 år men sen samtidigt ska jag nog vara tacksam vilket jag också är.

Är fortfarande inställd på att det kommer att skita sig längst med vägen så har verkligen inte tagit ut någonting än. Men naturligtvis skönt att ha kommit såhär långt i processen.

Både att jag fick inledande överhuvudtaget men också sedermera att ingen motsatte sig inledande utav skuldsanering.
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Jag har totalt 20 borgenärer för övrigt och kommer att betala cirka 10% utav min totala skuld. Dom räknade också att min sambo har inkomst från och med hösten.

Betalplan : 4 år.

Lite förvånad och besviken att det inte blev 3 år men sen samtidigt ska jag nog vara tacksam vilket jag också är.

Är fortfarande inställd på att det kommer att skita sig längst med vägen så har verkligen inte tagit ut någonting än. Men naturligtvis skönt att ha kommit såhär långt i processen.

Både att jag fick inledande överhuvudtaget men också sedermera att ingen motsatte sig inledande utav skuldsanering.
Hur kan man veta att ingen motsatte sig inledande? Jag fick 5 år betalplan! Hoppades på 3 år men men är j*vligt tacksam om detta går hela vägen och får beviljat sanering.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Hur kan man veta att ingen motsatte sig inledande? Jag fick 5 år betalplan! Hoppades på 3 år men men är j*vligt tacksam om detta går hela vägen och får beviljat sanering.

Min handläggare sa det.
 

Jajajaja

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
22 Juni 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Hej,
Får man fråga vad en betalplan ligger på ungefär per månad?
Jag förstår att den är individanpassad men säg att man har lön på 35000 kr, hyra och mat ca 10000 kr/mån.
Vad skulle en betalplan kunna landa på? Tar dom mer eller mindre allt som blir över?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Hej,
Får man fråga vad en betalplan ligger på ungefär per månad?
Jag förstår att den är individanpassad men säg att man har lön på 35000 kr, hyra och mat ca 10000 kr/mån.
Vad skulle en betalplan kunna landa på? Tar dom mer eller mindre allt som blir över?

Min betalplan fram tills sambon börjar sitt jobb är på 2.100 kronor (cirka)
Min betalplan när sambon börjar jobba ligger på cirka 15.000 (i månaden).

Med tanke på att jag eventuellt får beviljat så är det totalt 4 år. Tar man bort perioden till sambon får jobb är vi nere på 3 år och 6 månader. Tar vi sedan bort betalningsfria månader är det ungefär 36 månader man får härda ut. Inte hela världen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp