• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Vad sa dom när du ringde?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Har inte hunnit ringa… en av dina förra arbetsgivare ska flytta till oss och jag hade en stor besiktning ;)

Tror jag vet vilka det är & det var nog lika bra helvete vad trötta dom lokalerna på Östergatan var haha. Men läget på Östergatan var ganska charmigt man hade ju Caroli ett stenkast ifrån och stortorget/lilla torg precis runt hörnet. Många mysiga ställen där.

Berätta gärna vad bedragarna Gothia sa!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tror jag vet vilka det är & det var nog lika bra helvete vad trötta dom lokalerna på Östergatan var haha. Men läget på Östergatan var ganska charmigt man hade ju Caroli ett stenkast ifrån och stortorget/lilla torg precis runt hörnet. Många mysiga ställen där.

Berätta gärna vad bedragarna Gothia sa!

Lilla torg är Nice.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Lilla torg är Nice.

Det är det verkligen!
Ofta brukar sådana "turistfällor" inte ha mycket att erbjuda i matväg men jag tycker faktiskt att merparten utav ställen runt om där erbjuder väldigt trevlig mat som inte för den sakens skull kräver en mindre kredit :D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det är det verkligen!
Ofta brukar sådana "turistfällor" inte ha mycket att erbjuda i matväg men jag tycker faktiskt att merparten utav ställen runt om där erbjuder väldigt trevlig mat som inte för den sakens skull kräver en mindre kredit :D
Hade mat ordnat på annat vis så jag nyttjade bara dryckersutbudet och atmosfären
 

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Undra på att det är långa handläggningstider om alla ändringar ska meddelas...
Under semesterns sköra veckor skrev kfm att de inte uppdaterar väntetiderna. Alltså vilka ansökningsdatum på omprövningar som de jobbar med. Innan dess stod det ärenden från första eller andra veckan i feb vill jag minnas. Nu står det plötsligt 29 jan.
 

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12

Och än mer galet är att just IDAG, på min lunch, i Kivra, mottog jag ett inkasso krav från dom på totalbeloppet inkl. upplupen ränta för de 5 åren som jag har haft skuldsanering.... Jag tror jag smäller av !! Snart 5 månader sedan min skuldsanering avslutades.

Dom påstår i brevet :att via deras registerkontroll inte finns möjlighet för Gothia att via KF utmäta lön eller egendom hos mig i dagsläget, men kommer i fortsättningen att kontrollera mig på likartat sätt vid minst 4 tillfällen per år".
Dom skriver vidare: "för det fall vi har möjlighet därtill kommer vi att inge ansökan om betalningsföreläggande/ansökan om utmätning utan vidare kontakt med mig och det är av denna anledning som jag får detta brev om krav på betalning".

Ovan är ett axplock av vad som framkommer av deras brev... jag är ARG... hur lågt kan ett inkasso bolag får sjunka !!?? Jag ska, sanna mina ord, ta ett "snack" med dom...
Sanslöst!!! Herremija hur länge ska det jagas. Även om du har bevis så skapar det såå onödig stress och tar av din tid. De borde anmälas för sveda och värk. Måste ju själv bevaka detta när min sanering tar slut. Jag har numera trauma av KIVRA pga alla upplysningar och myndighetskoll.
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Är det någon som kan förklara för mig mer ingående vad som gäller för skuld med solidariskt betalansvar.
Jag vet att min fru ska forsätta betala som vanligt, men:

Jag har ett gemensamt lån med min fru på 240k. I förslaget benämns hon som borgenä men med 0 kr. Och banken vi har lånet på är med och dem ska få totalt 50% av sin skuld av mig. (Alla får 50%)

Fråga 1: Hur funkar hennes fakturor framöver, kommer ränta osv minska med varje inbetalning dem får från skuldsaneringens årliga utbetalning eller hur funkar det?

Fråga 2: vad händer om hon efter en viss period vill lösa lånet mot ett lån med bättre ränta?

Tack på förhand.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp