• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Dom brukar invänta sista inbetalningen från kfm.
Sen behöver dom ju inte ta bort skulderna alls om dom inte vill.
Jo jag vet, men det brukar ju vara kutym att dom tar bort skulderna.
Sista utbetalning erhöll alla i slutet av maj.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Just Intrum och Riverty (Gothia inkasso) är två bolag som oroat mig under hela min skuldsanering. De är de enda bolag som tagit upplysningar varje år. Att behöva ”bråka” med dem för att de ska ta bort skulderna känns mindre kul. Dessutom har läst att Intrum kan plötsligt ta upplysningar även efter avslutad sanering. Hur länge ska man gå omkring och vara nojig efter skusan kan man ju undra.

Nu har jag en månad kvar på min sanering och det känns som en evighet dit jämfört med de andra åren som jag tycker har gått snabbt.

Ni som har avslutad sanering @annlo @Ny2018 och @Kimsan72. Finns ni kvar som ärende på mina sidor på kfm efter sista dagen på skusan eller ligger ni kvar som ”kfm kunder ” fram till att betalning görs till borgenärerna efter två månader?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Just Intrum och Riverty (Gothia inkasso) är två bolag som oroat mig under hela min skuldsanering. De är de enda bolag som tagit upplysningar varje år. Att behöva ”bråka” med dem för att de ska ta bort skulderna känns mindre kul. Dessutom har läst att Intrum kan plötsligt ta upplysningar även efter avslutad sanering. Hur länge ska man gå omkring och vara nojig efter skusan kan man ju undra.

Nu har jag en månad kvar på min sanering och det känns som en evighet dit jämfört med de andra åren som jag tycker har gått snabbt.

Ni som har avslutad sanering @annlo @Ny2018 och @Kimsan72. Finns ni kvar som ärende på mina sidor på kfm efter sista dagen på skusan eller ligger ni kvar som ”kfm kunder ” fram till att betalning görs till borgenärerna efter två månader?
Jag kollade aldrig kfm "mina sidor" så kan inte svara på det.
Däremot fanns jag kvar hos några inkassobolag (som oxå försökte kräva mej på resterande betalning) även efter att de fått in sista bet fr kfm.
De behöver ju inte rensa men de får inte kräva betalning.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Just Intrum och Riverty (Gothia inkasso) är två bolag som oroat mig under hela min skuldsanering. De är de enda bolag som tagit upplysningar varje år. Att behöva ”bråka” med dem för att de ska ta bort skulderna känns mindre kul. Dessutom har läst att Intrum kan plötsligt ta upplysningar även efter avslutad sanering. Hur länge ska man gå omkring och vara nojig efter skusan kan man ju undra.

Nu har jag en månad kvar på min sanering och det känns som en evighet dit jämfört med de andra åren som jag tycker har gått snabbt.

Ni som har avslutad sanering @annlo @Ny2018 och @Kimsan72. Finns ni kvar som ärende på mina sidor på kfm efter sista dagen på skusan eller ligger ni kvar som ”kfm kunder ” fram till att betalning görs till borgenärerna efter två månader?
Mitt försvann någon dag efter att min skuldsanering vunnit laga kraft.
 

Bel

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
14 December 2020
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag kollade aldrig kfm "mina sidor" så kan inte svara på det.
Däremot fanns jag kvar hos några inkassobolag (som oxå försökte kräva mej på resterande betalning) även efter att de fått in sista bet fr kfm.
De behöver ju inte rensa men de får inte kräva betalning.
Okej att de själva vill bestämma när de ska ta bort skulderna men ngt helt annat att de kräver dig på betalning efter avslutad sanering. Får se till att bevaka detta när jag är klar.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Okej att de själva vill bestämma när de ska ta bort skulderna men ngt helt annat att de kräver dig på betalning efter avslutad sanering. Får se till att bevaka detta när jag är klar.
Det som är väldigt viktigt är att man inte betalar dom en krona efter avslutad sanering även om dom skickar krav. Mottar dom någon form av betalning på kravet dom skickat ut så kan dom anse det som att man godkänt kravet och helt plötsligt blir man på riktigt skyldig dom igen.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag kollade aldrig kfm "mina sidor" så kan inte svara på det.
Däremot fanns jag kvar hos några inkassobolag (som oxå försökte kräva mej på resterande betalning) även efter att de fått in sista bet fr kfm.
De behöver ju inte rensa men de får inte kräva betalning.

Vad gör man då? Hänvisar att dessa skulder har ingått i min sanering?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Vad gör man då? Hänvisar att dessa skulder har ingått i min sanering?
Ja precis. Det gjorde jag i ett lite argt mail o då försvann allt fr dessa inkassobolags "mina sidor".
Skulle dom ändå tjafsa så visar man den betalplan man haft där det syns att de ingått.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Ja precis. Det gjorde jag i ett lite argt mail o då försvann allt fr dessa inkassobolags "mina sidor".
Skulle dom ändå tjafsa så visar man den betalplan man haft där det syns att de ingått.

Jag har sex totalt som ligger i min sanering. Två i Sverige och fyra i Norge.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp