• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Första betalningen gjord i skuldsaneringen :)
Nu väntar jag på förslag till betalplan...snart 2 månader sen inledande. Vilket säkert kan dröja ett tag till innan jag får med tanke på semestertider. Vågar inte tro än att det går hela vägen till beslut men nånstans inom en känns det ändå lite hoppfullt. Aldrig varit närmare att kanske bli skuldfri inom en viss tid.
 

Nickeman

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Första betalningen gjord i skuldsaneringen :)
Nu väntar jag på förslag till betalplan...snart 2 månader sen inledande. Vilket säkert kan dröja ett tag till innan jag får med tanke på semestertider. Vågar inte tro än att det går hela vägen till beslut men nånstans inom en känns det ändå lite hoppfullt. Aldrig varit närmare att kanske bli skuldfri inom en viss tid.
Gjorde oxå min första betalning idag fick inledande 7 juni och väntar på betalplan men som du säger dom där 7-8 veckorna som kfm påstår sig ta lär ta längre tid
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Samma här. Fick inledan början av maj, senaste jag hörde var från någon som svarade på min handläggares mail under dennes semester för en vecka sedan.
Två borgenärer som ej inkommit med uppgifter och dem väntar fortf. Man undrar ju hur lång tid de har på sig efter diverse påminnelser osv.
 

emili85

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
20
Poäng
101
Samma här. Gjorde första inbetalningen nu i dagarna. Fick inledande i mitten på maj, väntar också på ev förslag.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Samma här. Fick inledan början av maj, senaste jag hörde var från någon som svarade på min handläggares mail under dennes semester för en vecka sedan.
Två borgenärer som ej inkommit med uppgifter och dem väntar fortf. Man undrar ju hur lång tid de har på sig efter diverse påminnelser
Länge tyvärr. Skevt då vi gäldenärer har ett sista datum för att besvara tex godkännande av betalplan.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
När en skuldsanering avslutas. När återställs kreditbetyget och anmärkningen försvinner? Jag gör sista betalningen i mars 2026. Jag betalar då in torsdag 26 mars. Betalningen är bokförd på måndag 30 mars säger vi. Är min anmärkning borta samma vecka och mitt kreditbetyg återställt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp