• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
929
Poäng
757
Hej

Jag tog mitt sista lån som även gick åt spel , exakt för ett år sedan, jag sökte sedan första gången i December. fick som väntat avslag.. sedan sökte jag igen i Maj och för 3 dagar sedan fick jag inledande.

jag skulle säga att du bör söka och sedan se vad dom säger, säger dom att det är för nära inpå så vet du att det bara är det.
Okej, så ett år sen och du fick åtminstone inledande nu. Låter ju hoppfullt. Hur stora är skulderna och hur stor är inkomsten? För mig handlar det om runt 750000:- och dom skulle kunna dra som allra mest 12000:- i månaden om jag går upp till heltid samt jämkar. Enligt KFMs prognos så kommer skulderna då bara att öka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Våndas! Verkar inte bättre än att jag kommer få vänta över helgen med att få besked om jag får inledande eller inte ☹️
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Våndas! Verkar inte bättre än att jag kommer få vänta över helgen med att få besked om jag får inledande eller inte ☹️
även om man får inledande är man ändå orolig...
 

Filipias

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
8 September 2021
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Hej! Fick inledande i början av September och idag förslag om betalplan.

Som jag förstår så skickas förslaget nu ut till borgenärer? Men man är ju alltid nervös, är chansen större nu att det går igenom efter inledandet eller skickas förslag alltid ut om man fått inledande och att eventuellt avslag kan komma efter det?

Hoppas ju såklart att det ska gå vägen men vågar inte tro det bästa. Ingen anledning egentligen men tänker väl ofta det värsta.
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Hej! Fick inledande i början av September och idag förslag om betalplan.

Som jag förstår så skickas förslaget nu ut till borgenärer? Men man är ju alltid nervös, är chansen större nu att det går igenom efter inledandet eller skickas förslag alltid ut om man fått inledande och att eventuellt avslag kan komma efter det?

Hoppas ju såklart att det ska gå vägen men vågar inte tro det bästa. Ingen anledning egentligen men tänker väl ofta det värsta.
så tolkar jag det också.. men sjukt att det tar sådan tid.

hehe nää kör på likadant, tänker det värsta
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Hej! Fick inledande i början av September och idag förslag om betalplan.

Som jag förstår så skickas förslaget nu ut till borgenärer? Men man är ju alltid nervös, är chansen större nu att det går igenom efter inledandet eller skickas förslag alltid ut om man fått inledande och att eventuellt avslag kan komma efter det?

Hoppas ju såklart att det ska gå vägen men vågar inte tro det bästa. Ingen anledning egentligen men tänker väl ofta det värsta.
Hur ser det ut för dig, stora skulder?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp