• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuldsanering.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 179
Poäng
3 937
De sa de va rädda jag skulle ta nya lån därav fick jag avslag.
Men sökte några månader efter igen och nu fick jag. Att få detta besked är som en dröm förstår ej det sant. Tack så jätte mkt kimsan72.

Hmm... tråkigt när dom gör sådana slutsatser! :( Hade du nytagna lån eller?!
 

mike2000

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Ja tror det men min handläggare nu fråga inte om de va nya eller ej utan sa hon beviljade och det som händer nu är att de har 4 veckor på sig fordringsägarna sen får jag min betalplan.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 179
Poäng
3 937
Ja tror det men min handläggare nu fråga inte om de va nya eller ej utan sa hon beviljade och det som händer nu är att de har 4 veckor på sig fordringsägarna sen får jag min betalplan.

Fick Du inledande även förra gången oxå ?!
Denna gången går det ”ALL THE WAY” !!! :)
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Min handläggare sa till mig att jag skulle spara skattepengarna då hon kan komma att besluta om att de ska betalas in till skusan.
Vad olika de resonerar! Min handläggare nämnde aldrig skatteåterbäringen när jag fick inledande ,och sen beslut, och hon borde ju verkligen ha räknat ut att det skulle bli en rejäl slant med tanke på räntorna. Dubbelkollade dessutom när beslutet hade vunnit laga kraft (var bara några dagar innan skatten skulle utbetalas) om jag verkligen skulle få behålla skattepengarna. Och det skulle jag, hela 44000kr (inkl resor till o från jobb) , satt fint kan jag säga förra året:D Men gick åt snabbt till alla eftersatta nödvändiga utgifter.. Blev betydligt blygsammare i år, men dock 5775kr på räntor. Klagar inte :)
 

mike2000

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Jag ringde själv min handläggare sa jag skulle få tillbaka och att jag inte ville nått skulle hända eller jag skulle sen bli skyldig betala in skattepengarna
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 179
Poäng
3 937
Vad olika de resonerar! Min handläggare nämnde aldrig skatteåterbäringen när jag fick inledande ,och sen beslut, och hon borde ju verkligen ha räknat ut att det skulle bli en rejäl slant med tanke på räntorna. Dubbelkollade dessutom när beslutet hade vunnit laga kraft om jag verkligen skulle få behålla skattepengarna. Och det fick jag, hela 44000kr (inkl resor till o från jobb) , satt fint kan jag säga förra året:D Men gick åt snabbt till alla eftersatta nödvändiga utgifter.. Blev betydligt blygsammare i år, men dock 5775kr på räntor. Klagar inte :)

Jag hade även med löneutmätning i fjol betalat 152.000kr i räntor :( men likväl fick jag bara 651kr i återbäring...
Hade dock skattejämkning det första halvåret...men ja var ju uppenbarligen GALET duktig på att balansera detta... :)
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Jag hade även med löneutmätning i fjol betalat 152.000kr i räntor :( men likväl fick jag bara 651kr i återbäring...
Hade dock skattejämkning det första halvåret...men ja var ju uppenbarligen GALET duktig på att balansera detta... :)
Undrade just hur du kunde då så lite tillbaka, pga alla räntor, men misstänkte sen stt du säkert jämkat. Bra räknat där, och plus är alltid plus, allt är välkommet, även 600 pix:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp