• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkomstdeklarationen idag börjar de skicka ut

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Men gjorde dom det första året? Tänker om det är det man betalat in som sen överförs av kronofogden till borgenärerna som dom rapporterar in. Då borde det komma på nästa deklaration?
ingen hade rapporterat på min nu.
Jag hade 5 år utan att någon bokförde mot ränta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alva88

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
18 November 2019
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
88
Poäng
237
Fick min deklaration igår, preliminärt att få tillbaka är 3000 kr ca men har tagit utdelning från mitt bolag så kommer att få skatta ca 17 tkr i slutändan.
Jag har ett underskott av kapital på 10% av min bruttolön ungefär. Är det en summa banken reagerar på om man vill köpa bostad?
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
54
Poäng
187
Vad har du mer för förmåner än bilen typ Rikskort? Bränsle kort? Har du fått något från försäkringskassan? Bonusar? Förmånerna läggs ju på lönen allt i en och samma kolumn
Ja jag har bränslekort så rapporterar privata Mail och får faktura på det som jag ska betala.

fick även ut betald intjänad semester så då stämmer det.
Tack för svaret :)
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
54
Poäng
187
Förmånen läggs ju på bruttolönen, med tanke på att du har tjänstebil (bilförmån) så lär du ju också ha drivmedelsförmån varje månad. Så jag tror din arbetsgivare gjort rätt. Plus att du lär ju ha semester, som också är något som lägga på bruttolönen. (Semestertillägget) framförallt då du inte verkar ha någon rörlig lön
Ja då verkar det stämma ju! Fasen att jag inte tänkte på det när jag ansökte om jämkning..
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
106
Poäng
317
Har du fått denna summa när du räknat ut på reseavdrags sidan på Skatteverket? Summan är alldeles för hög men du kanske råkat skriva en 0 för mkt?
Nej den är inte för hög nånstans mellan 110-120 tusen. Men sen är det ju avdrag på det med det är dom avdragen jag funderar på
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp