• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Idag släpper jag allt!!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det jag menade..och vad blir då konsekvenserna av o låta så stora lån gå? Utmäter dom min partners hus då direkt?
Äger partnen huset själv så kommer dem inte utmätta det, då är det hans och dem kan inte ta det. Sålänge som du aldrig varit ägare av huset så ska det vara lungt
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Det jag menade..och vad blir då konsekvenserna av o låta så stora lån gå? Utmäter dom min partners hus då direkt?
Konsekvensen blir att räntan ökar betydligt och dom kräver ofta stora summor varje månad. Det gäller nya skulder. Har du gamla är det däremot en fördel. Då kan man förhandla enklare...
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Äger partnen huset själv så kommer dem inte utmätta det, då är det hans och dem kan inte ta det. Sålänge som du aldrig varit ägare av huset så ska det vara lungt
Nej..aldrig stått som ägare till huset.och partnern står på alla abonnemang o bilen. Mest det jag är rädd för..men när väl kfm kommer in i bilden..Jag vill o tänker ju skriva under alla delgivningar o samarbeta..får man ändå utmätning?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Utmätning får du om du har skuldsaldo. Spelar ingen roll om du skriver på allt...
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Utmätning får du om du har skuldsaldo. Spelar ingen roll om du skriver på allt...
Vad menas med skuldsaldo?
Känns inte lönt ens o söka skusan..kommer ändå få avslag pga av återfallet med en veckas spel och nya smslån togs då. Tar kfm o kollar ens uc..där syns inga nya lån som tur är o inga nya förfrågningar
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Äger partnen huset själv så kommer dem inte utmätta det, då är det hans och dem kan inte ta det. Sålänge som du aldrig varit ägare av huset så ska det vara lungt
Men finns det risk om han varit delägare för 5 år sedan (om de t.ex. gjorde bodelning för 5 år sedan)?
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Vad menas med skuldsaldo?
Känns inte lönt ens o söka skusan..kommer ändå få avslag pga av återfallet med en veckas spel och nya smslån togs då. Tar kfm o kollar ens uc..där syns inga nya lån som tur är o inga nya förfrågningar
Nej, KFM kollar inte UC. Det är du och dom du är skyldig som ska rapportera in vilka skulder som finns. Det skadar inte att söka skuldsanering nu, du kan söka hur många ggr som helst. Och nämn inte att du spelat någonting förra veckan, du slutade spela förra året officiellt. Och rör inte spel hädanefter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp