• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Idag släpper jag allt!!

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 414
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Nej jag har inte fått betalningsanmärkning men får det om ca 1 vecka, och därefter är blir det ju i mitt fall löneutmätning. Oktoberlönen lär det starta på. Allting beror ju på. Se till att säkra att man har boende är alltid prio ett. Har du mycket högkostnadskrediter? Isf finns det ju ett kostnadstak även om de ligger hos KFM. Jag tror man måste fundera på vad dom olika alternativen innebär. Många här har vittnat om en lättnad med att släppa allt. Personligen håller jag inte med om den upplevelsen. Främst för att det är svårt att veta hur länge man ska behöva ha skulder och löneutmätning. Men om du inte går runt längre så gör du ju inte, och man kan bara pusha sig själv till en gräns. Går det inte runt och du ständigt har panik så kanske det är lättare att leva fattigt men inte behöva ha panik hela tiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

elmeckarn

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har släppt allt och sökt skuldsanering men jag har sjukt mkt ångest och mår dåligt över att mitt missbruk ska gå ut över min sambo mer än va de redan gjort för hon har inte kvitton på allt som är utav värde och hon har inte en enda skuld och alltid vart duktig med sin ekonomi
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Jag har släppt allt och sökt skuldsanering men jag har sjukt mkt ångest och mår dåligt över att mitt missbruk ska gå ut över min sambo mer än va de redan gjort för hon har inte kvitton på allt som är utav värde och hon har inte en enda skuld och alltid vart duktig med sin ekonomi
Exakt så känner jag oxå..Min partner är såå förstående men besviken..denna gången hann jag bara spela en vecka..men dock maxat krediter som han en gång hjäpte mig med..Fan!! Man blir helt manisk så fort man kommer in i spelet..sjukt.
Tror dock ej det är läge än o söka sanering..då en veckas återfall syns..sånt tror jag inte ser bra ut. Min partner är oxå superbra med ekonomin
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Exakt så känner jag oxå..Min partner är såå förstående men besviken..denna gången hann jag bara spela en vecka..men dock maxat krediter som han en gång hjäpte mig med..Fan!! Man blir helt manisk så fort man kommer in i spelet..sjukt.
Tror dock ej det är läge än o söka sanering..då en veckas återfall syns..sånt tror jag inte ser bra ut. Min partner är oxå superbra med ekonomin
"Då en veckas återfall syns"...Syns vart?
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Enda chansen för o komma ur detta helvete är o verkligen ge sig f.n på o ordna upp det. Önskan är att baka in alla skitlån till et bolån..men vet många banker nu som blivit hårda..hört bra om nordea som jag har..men tror min partner måste byta dit oxå..
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Precis..en veckas speltransaktioner ser ej bra ut. Visserligen kort återfall..
Äsch, byt Bank redan idag! Och ansök om skuldsanering redan nu. Otroligt sällan dom begär kontoutdrag. Glöm inte heller söka hjälp för beroendet.
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Äsch, byt Bank redan idag! Och ansök om skuldsanering redan nu. Otroligt sällan dom begär kontoutdrag. Glöm inte heller söka hjälp för beroendet.
Men söka skuldsanering redan nu går nog inte..lån på 1,2 mille. Kämpat nu ett år med o betala räkningar..men inser nu att det är lika bra o släppa allt..tror man måste varit spelfri måånga år för o bli beviljad. Skulle min partner försöka lösa lånen med huset ( har stort övervärde) så är jag beredd att ge han bankid o allt så han får sköta ekonomin
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Och nu kom måendet!!! Att jag kämpat mot spelfriheten såå länge. Var spelfri ett år av mig själv. Tog återfall några veckor..sen spelfri igen. O nu återfall..nu kommer dom äkta känslorna vad man ställt till med ekonomiskt. Ingen livslust längre alls. Rädd för att bli en loooser..min partner förstår inte hur dåligt jag mår..går och lägger sig när jag sitter o gråter. Känner att detta dubbelliv jag levt är över. Och nu finns ingen återvändo. Kommer bli hemlös o partner stårndär ensam med barnen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp