• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur är det att leva med löneutmätning?

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Jag har haft riktigt problem tänder enda sen jag var liten. Jag betalar ca 200kr i månaden nu och det är högt. Jag har precis förnyat mitt, gjorde det i december och då hade jag betalningsanmärkningar så det är inga problem.

Tycker absolut du ska prata med dem om det. Det ät verkligen en trygghet att veta att vad som än händer kan man få ringa tandläkaren och dem fixar det utan extra kostnad. Verkligen värt att ha.
Tack snälla för tips, det ska jag fråga om vid sista lagning om ett tag :) 200:- i månaden kan jag absolut leva med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Hoppas blir krig i sverige alla som har skulder kan blir av dem skulder sen kan man andas från stress och panik från kronofogden, hoppas bombas sönder kronofogden först
Du vet inte vad du pratar om,jag vet vad ett krig betyder-det är fruktansvärt, finns inget värre. Förutom stress och panik finns också svält och död-svett, tårar, blod!
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Varför är det så få som har frisktandvård undrar jag. Jag har det och har haft det sen jag var 20 år. Jag betalar ca 200kr i månaden i dagens läge. Blir kallas på undersökning varje år, behöver något lagas, lagar dem det, behöver jag dra ut en tand görs det osv. Får gå till tandhygienist vid behov. Betalar ingenting mer utöver min månadspremie. Otroligt bra investering måste jag säga.
När jag som är 55 fick höra talas om den möjligheten hade jag redan en hel del lagningar och gick hos tandhygienist för att ta bort tandsten. Premien jag skulle ha fått var så hög så jag valde att avstå.
 

UppgivenMillenial

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
20 December 2023
Meddelanden
188
Mottagna reaktioner
61
Poäng
196
Varför är det så få som har frisktandvård undrar jag. Jag har det och har haft det sen jag var 20 år. Jag betalar ca 200kr i månaden i dagens läge. Blir kallas på undersökning varje år, behöver något lagas, lagar dem det, behöver jag dra ut en tand görs det osv. Får gå till tandhygienist vid behov. Betalar ingenting mer utöver min månadspremie. Otroligt bra investering måste jag säga.
För mig blev jag utförsäkrad sen när jag ville dit igen hade jag massa problem som måste åtgärdas först dom skulle kosta för mycket för en 25 åring som levde på provisionsbaserad lön. Nu har jag äntligen möjlighet att komma i kontroll men även om det finns blir nog premien så hög att det inte är värt det. Går också privat så vet inte ens om dom erbjuder det. FTV suger i min region.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Hoppas blir krig i sverige alla som har skulder kan blir av dem skulder sen kan man andas från stress och panik från kronofogden, hoppas bombas sönder kronofogden först
Oj, verkar som att du behöver mer hjälp än enbart för dina skulder.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Hoppas blir krig i sverige alla som har skulder kan blir av dem skulder sen kan man andas från stress och panik från kronofogden, hoppas bombas sönder kronofogden först
Jag hoppas innerligt att du har eller får nån form av psykiatrisk hjälp. Du verkar må mycket dåligt och har tidigare skrivit att du ska sluta jobba om skulder går till KFM, att du hellre vill hamna i fängelse än betala skulder, och nu har du även begått bidragsbrott och skriver sinnesvridna saker om att du önskar ett helt land i krig. Det rimliga vore nog att förstå att när man tänker på dom son lever i krig och elände så är skulder, utmätning osv ingenting! Man borde få perspektiv och inse att man har det ganska bra.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
När jag som är 55 fick höra talas om den möjligheten hade jag redan en hel del lagningar och gick hos tandhygienist för att ta bort tandsten. Premien jag skulle ha fått var så hög så jag valde att avstå.
Förstår, tror att max premien ligger på ca 800kr per månad. Det är mycket pengar. Men beror ju också på vad man behöver göra.
Jag har premie 4, betalar 186kr i månaden.
När jag började med detta för 16 år sedan betalade jag bara 40kr tror jag. Ska man slå ut allt jag fått åtgärdat på dessa år jämförelsevis med vad jag betalat så har jag nog snart in extremt mycket pengar.

En ökning på ca 140kr totalt i månaden är ändå värt. Sen är premien inte bestående. Vartannat år kan den höjas men den kan också sänkas beroende på munstatus.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp