• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp! Gigantiska skulder igen...

Joppson

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Juli 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Låter som att du har en bra plan. Med 5000 eller något sånt till ut i handen varje månad som går till den faktiska skulden och inte räntor så börjar det gå fort att få ner skuldbördan. Och för varje krona betald så kommer du betala mindre i räntor, och kunna betala av mer på skulden... etc etc :)

De största riskerna för dig som jag ser det är:
1. att du av någon anledning tillfälligt inte kan jobba, t.ex. sjukdom och därför hamnar efter.
2. Återfaller i lånecirkusen med nya lån.
1. Ja det var ju det som hände nu med blockaden/strejken som var. Jag kunde inte jobba extra pga att jag helt enkelt inte fick. Önskade varje dag att strejken skulle vara över...

2. Jag ska söka hjälp. Jag MÅSTE hålla mig från att ta nya lån. Jag MÅSTE får ordning på min ekonomi. Skuldsätter jag mig ännu mer förstör jag för hela familjen. Är redan spänt pga att jag måste jobba på min semester.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Jag sitter i skiten. Jag har så mycket skulder att jag vet inte hur jag ska ta mig ur detta. Jag har ju insett att jag har problem. Jag mår bra av att shoppa/handla, får en kick av det. En gång i tiden började det med ett kreditkort som sedan kom att bli ett lån. Som sedan blev fler. Kom till en punkt där jag erkände för min sambo, vi lånade upp på huset, löste mina lån och några skulder av hans. Det var 3 år sedan. Nu är jag tillbaka med en massa skulder. Bl a ett stort lån hos Resurs bank på över 400 000, sedan en massa dyra smålån, Ferratum, Brixo, Kontantfinans, Merax osv. 40 000 hos Klarna. Billån på 107 000, CSN 55000... Totalt har jag privata skulder på ca 850 000. Ångesten är totalt. Sambon hotar att lämna mig. Jag har förstört för hela familjen. För oss, för barnen. Han ser ingen annan utväg än att sälja huset och gå isär eftersom han inte känner att han kan lita på mig. Jag hävdar att det fortfarande finns en väg ut ur detta utan att behöva riva upp allt... Snälla, säg att det finns ett sätt att lösa det här utan att förstöra allt? Jag har panik just nu... Och mår skit eftersom jag förstört precis ALLT! Jag har ju insett att jag måste söka någon slags hjälp för att komma ur det här. Har ju något allvarligt fel som inte kan sköta pengar...
Vill sända dig omtanke. Är i exakt samma sits. Fick hjälp att lösa alla skulder 2020. Då över 1 miljon. Nu är jag tillbaks igen och vågar inte berätta för maken. Han kommer lämna mig. Jag har också shoppingberoende och kan inte hålla i pengar.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Någon som vet vad Klarnas Hardship program innebär och om det är värt att gå med i det? Fick det förslaget från Klarna...

"Du samtycker till att stoppa dina betalningar enligt vårt hardship-program. Du förstår att din beställning kommer att pausas i 30 dagar, och om 30 dagar kommer din beställning att återupptas enligt din vanliga betalningsplan. Dessutom kommer din möjlighet att genomföra nya köp med Klarnas betalmetoder att avbrytas tills alla dina utestående skulder hos Klarna har reglerats. Om du väljer att delta i vårt hardship-program kan det också påverka din möjlighet att använda Klarnas betalmetoder i framtiden. Att gå med på detta hardship-program påverkar inte din kreditvärdighet, det kommer inte att rapporteras till några kreditbyråer. Det är viktigt att förstå att när du väl har accepterat denna policy är den inte reversibel. Vänligen bekräfta att du har läst och förstått ovanstående och att du vill fortsätta."
Jag har det. Superbra och du får pausade betal ingar i 30 dagar som du varje månad i 6 månader kan förlänga.
 

Joppson

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Juli 2024
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jag har det. Superbra och du får pausade betal ingar i 30 dagar som du varje månad i 6 månader kan förlänga.
Ok. Kan man betala av ändå även fast man har pausat? Alltså betala av det man kan? Men kanske inte har möjlighet att betala allt?
 

lär mig aldrig

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
20 Augusti 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Jag har det. Superbra och du får pausade betal ingar i 30 dagar som du varje månad i 6 månader kan förlänga.
Hej, slinker in här och undrar om det är någon som vet att det alltid gäller att man har chans till att förlänga i 6 månader? Jag har förlängt 30 dagar nu precis med en stor skuld på 47000kr hos klarna
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp