• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Helt ny på detta med lån (vägledning uppskattas)

Snobben123

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Maj 2024
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Vad du än gör, ta inte lån från Vivus eller Lumify-gruppen. Det sabbar de flestas ekonomi fullständigt. Tycker som Myra att du bör kolla upp möjligheten till avbetalning. Alternativt att du skjuter upp operationen två-tre månader och sparar ihop kostnaden -om du har 12k över efter allt bör du kunna spara 10k på två månader iaf.
Tack alla för alla svar .
Jag kommer ringa imorgon och be om uppdelad faktura för operationen. Har betalat allt direkt tidigare men efter lite googling så verkar de inte vara problem att dela upp.

verkar som samtliga med bisnode är körda för mig pga förfrågningar så enda kvar är lån som kör creditsafe och då är de bara skitlån :/
Varför är tex Lumify så dåligt som du skriver här över ?
såg att lånar man 10 000 får man under ett år betala tillbaka 14000 + 760 i start avgift. De är dyrt men endå inte katastrof? Är det något jag missar ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
330
Mottagna reaktioner
88
Poäng
246
Du missar mkt, ta inte detta lån flör Guds skull
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Tack alla för alla svar .
Jag kommer ringa imorgon och be om uppdelad faktura för operationen. Har betalat allt direkt tidigare men efter lite googling så verkar de inte vara problem att dela upp.

verkar som samtliga med bisnode är körda för mig pga förfrågningar så enda kvar är lån som kör creditsafe och då är de bara skitlån :/
Varför är tex Lumify så dåligt som du skriver här över ?
såg att lånar man 10 000 får man under ett år betala tillbaka 14000 + 760 i start avgift. De är dyrt men endå inte katastrof? Är det något jag missar ?
Har du testat Loanstep? Alt Happycash . De tar creditsafe. Man rekommenderar dig inte att börja låna för att täcka resten. Försök kola vad du har hemma och sälj på Facebook eller Blocket. Vi har otroligt mycket saker som vi inte ens är medvetna att de kan ge bra cash.
Har en bra iPad, MacBook eller liknande så du kan låna på dom hos Sefina sparbank, mycket billigare att låna istället för snabba lån, men mitt tips försök sälja kläder, elektroniska prylar mm.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
500
Poäng
597
Tack alla för alla svar .
Jag kommer ringa imorgon och be om uppdelad faktura för operationen. Har betalat allt direkt tidigare men efter lite googling så verkar de inte vara problem att dela upp.

verkar som samtliga med bisnode är körda för mig pga förfrågningar så enda kvar är lån som kör creditsafe och då är de bara skitlån :/
Varför är tex Lumify så dåligt som du skriver här över ?
såg att lånar man 10 000 får man under ett år betala tillbaka 14000 + 760 i start avgift. De är dyrt men endå inte katastrof? Är det något jag missar ?
Har du provat Cashbuddy?
 

Snobben123

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Maj 2024
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Har du testat Loanstep? Alt Happycash . De tar creditsafe. Man rekommenderar dig inte att börja låna för att täcka resten. Försök kola vad du har hemma och sälj på Facebook eller Blocket. Vi har otroligt mycket saker som vi inte ens är medvetna att de kan ge bra cash.
Har en bra iPad, MacBook eller liknande så du kan låna på dom hos Sefina sparbank, mycket billigare att låna istället för snabba lån, men mitt tips försök sälja kläder, elektroniska prylar mm.
Tack för dem tipsen! När jag googlade lån med creditsafe kom enbart Ferratum och limfy upp så trodde de inte fanns andra. Då bör nån av dem fungera om de blir något akut och jag måste låna lite.
har tyvärr inget att sälja bara lite småsaker för några 1000 lappar om jag ska sälja sånt som inte används/behövs.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Tack alla för alla svar .
Jag kommer ringa imorgon och be om uppdelad faktura för operationen. Har betalat allt direkt tidigare men efter lite googling så verkar de inte vara problem att dela upp.

verkar som samtliga med bisnode är körda för mig pga förfrågningar så enda kvar är lån som kör creditsafe och då är de bara skitlån :/
Varför är tex Lumify så dåligt som du skriver här över ?
såg att lånar man 10 000 får man under ett år betala tillbaka 14000 + 760 i start avgift. De är dyrt men endå inte katastrof? Är det något jag missar ?
Om du känner att du kan ta den kostnaden med Lumify, så visst, kör på. Det som sätter många i skiten är att de börjar ta betalningsfria månader, utöka lånet och kostnaden eskalerar då snabbt.

Ta det här på rätt sätt, men ditt tänk är lite oroväckande att ”det är ju inte så farligt” med ett lån med 43,50 % ränta. Det är ju detta som satt dig i skiten från början, en nonchalans till att ta lån på lån för konsumention. Rekommenderar dig att ta hjälp/prata med någon professionell för att få hjälp med att ändra ditt beteende och tänk.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Tack alla för alla svar .
Jag kommer ringa imorgon och be om uppdelad faktura för operationen. Har betalat allt direkt tidigare men efter lite googling så verkar de inte vara problem att dela upp.

verkar som samtliga med bisnode är körda för mig pga förfrågningar så enda kvar är lån som kör creditsafe och då är de bara skitlån :/
Varför är tex Lumify så dåligt som du skriver här över ?
såg att lånar man 10 000 får man under ett år betala tillbaka 14000 + 760 i start avgift. De är dyrt men endå inte katastrof? Är det något jag missar ?
Det är det bästa, att betala operationen på avbetalning.
Låna inte fr Lumify och sök på Lumify på forumet och läs de trådarna så förstår du varför. Samma med Vivus.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp