• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Helt ny på detta med lån (vägledning uppskattas)

Snobben123

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Maj 2024
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Har man fler än 3 ff så ser det inte bra ut. Särskilt om man har många ff under en och samma tidsperiod.
Har 6 stycken och alla inom loppet av 6 månader men bara 2 godkända lån. Riktigt dumt men man lär sig :) Tror du de finns någon chans att få lån om 6 månader eller är de kört och man måste vänta 12 månader?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Tack för alla svar och tips. Jag har verkligen noll koll på sånt här. Dessvärre har jag 6 förfrågningar på min UC. Känns riktigt illa behöva vänta 1 år för att få bort Ferratum 35 000.. behöver vänta till april nästa år för få bort tillräckligt för att kunna få ett bra lån då.. Synd man inte läste på här innan, hade ingen aning om att UC förfrågningar spelade roll.

Tack för tipsen av Fairlo, dem nekade mig med engång. Har någon nått annat tips på Snabblån utan UC enkelt att få med OK ränta.. Skulle räcka med 5000-10 000 för att täcka det jag behöver denna månaden.
Brixo-aktörerna och sms-lån tar inte UC, inte heller Loanstep och Cashbuddy.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Har 6 stycken och alla inom loppet av 6 månader men bara 2 godkända lån. Riktigt dumt men man lär sig :) Tror du de finns någon chans att få lån om 6 månader eller är de kört och man måste vänta 12 månader?
När ens ff blir äldre än 6 mån förbättras betyget ngt
Har du absolut inga andra alternativ så kan du göra en ansökan på Lendo eller Advisa men det bästa är att avstå allt vad lån heter tills du bara har 2-3 ff.
Du kan söka utanför Uc men det är oftast dyra lån/krediter.
Det bästa är om du kan klara dig utan att låna. Ring och be om uppskov på räkningar, sälj saker etc
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Det här implantatet du ska få, har du frågat om du inte kan ta det på avbetalning? De flesta tandläkare erbjuder faktura eller avbetalning
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Tack för tipset.. Verkar dock som dem tar Kreditupplysnig och när de tas får jag nej snabbare än blixten från samtliga :(
Det finns ingen aktör som inte tar någon form av kreditupplysning -UC, Bisnode eller Creditsafe. UC är den som beräknar ditt UC-score som de ”bättre” bankerna tar, och för större lån. Om du inte heller blir beviljad av de som tar Bisnode eller Creditsafe skulle jag gissa att du har fler än än 6 ff du nämnt på dessa, för i regel beviljar de det mesta om man uppfyller inkomstkraven etc.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
500
Poäng
597
Rena lotteri de där med att få lån.. jag fick 500k beviljat för 1 månad sen via lendo med 19% UC och 16st FF. Och typ 700k synligt på lånen.
 

Snobben123

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Maj 2024
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Det finns ingen aktör som inte tar någon form av kreditupplysning -UC, Bisnode eller Creditsafe. UC är den som beräknar ditt UC-score som de ”bättre” bankerna tar, och för större lån. Om du inte heller blir beviljad av de som tar Bisnode eller Creditsafe skulle jag gissa att du har fler än än 6 ff du nämnt på dessa, för i regel beviljar de det mesta om man uppfyller inkomstkraven etc.
Kanske är så att alla lån jag sökt har haft UC som jag blivit nekad. Men om man söker med bara kreditupplysning som inte är UC påverkar de mitt betyg för UC längre fram om jag vill samla lån ?
Kanske kan räddas med något som inte tar UC då, vilken av dem du nämnde skulle du säga är bäst ?
 

Snobben123

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Maj 2024
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Rena lotteri de där med att få lån.. jag fick 500k beviljat för 1 månad sen via lendo med 19% UC och 16st FF. Och typ 700k synligt på lånen.
Oj de är så pass.. mig verkar dem inte äns kolla blir nekad direkt men är nog för alla mina UC ligger så nära inpå. Om jag väntar 6 månader kanske man har chans :)
 

Snobben123

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Maj 2024
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Det finns ingen aktör som inte tar någon form av kreditupplysning -UC, Bisnode eller Creditsafe. UC är den som beräknar ditt UC-score som de ”bättre” bankerna tar, och för större lån. Om du inte heller blir beviljad av de som tar Bisnode eller Creditsafe skulle jag gissa att du har fler än än 6 ff du nämnt på dessa, för i regel beviljar de det mesta om man uppfyller inkomstkraven etc.
Nu kom jag på att jag försökte idag med lån på fairlo då den verkade super bra. Dem tar inte UC och jag blev nekad direkt där :/ förstår inte varför .. har inget mer än det jag nämnt och absolut inga sena betalningar nånsin.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp