• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flera bud på samlingslån!

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hej!

Imorse så gjorde jag en förfrågan på 250.000 kr med hjälp av Advisa. Jag har under dagen fått flera alternativ att välja mellan, men topp 3 jag fått är:

Ica banken - 6,76%

Marginalen Bank - 6,9%

Re:member - 8,51%

Nu till frågan...

Vilken bank hade ni valt? Vilken bank får jag inte hem massa papper i brevlådan från? Vilken kan jag e-signera?
Snabbast utbetalning? Hur får jag årsbeskedet? Kan jag få det över mail istället för hemskickat?

Känns oerhört skönt att ett samlingslån är på god väg!

Tack på förhand.
/Feskarn
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jonii

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2018
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag brukar ringa varje långivare och fråga mer angående e-signering m.m. Fråga även om det finns någon uppläggningsavgift, faktura avgift. :)
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Marginalen gick smärtfritt för mig på alla punkter.

Skickade dom inga papper alls? Sköts allt digitalt? Lånehandlingar och allt?

Vet du hur det ser ut om man får ut hela summan och löser lånen själv eller vill dom lösa åt en?
 

Kalle88

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 September 2018
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har också goda erfarenheter av Marginalen generellt. Hade jag varit du hade jag dock fokuserat hårt på priset. Är ändå rätt mkt pengar det handlar om ifall du kan få en lägre ränta, kanske kan va värt att fokusera på räntan, även om det eventuellt krävs lite jobb med papper mm.
 

Peter4567

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Ica helt klart,rak amortering som är lite högre i början men sjunker eftersom skulden minskar.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Skickade dom inga papper alls? Sköts allt digitalt? Lånehandlingar och allt?

Vet du hur det ser ut om man får ut hela summan och löser lånen själv eller vill dom lösa åt en?
Allt digitalt. Signering digitalt. Inga papper alls. Ingen lösenkrav för mig så jag fick hela summan. 185000kr till 6.3%.
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Har också goda erfarenheter av Marginalen generellt. Hade jag varit du hade jag dock fokuserat hårt på priset. Är ändå rätt mkt pengar det handlar om ifall du kan få en lägre ränta, kanske kan va värt att fokusera på räntan, även om det eventuellt krävs lite jobb med papper mm.

Ja det är sant! Men min tanke är att betala av lånet betydligt snabbare än dom åren jag valt. Det hade jag kunnat göra om jag får det här lånet. Vill bara inte få hem massa papper.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp