• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Finaref/Ellos is da shit:-)

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Är så glad :)
Med över 20 Uc och STORT underskott av kapital sett till min lön, och ca 400 000 i blanco så har Finaref ( Ellos Privatlån) räddat mig en bra bit!
Ansökte om lån i våras och de enda som beviljade var Ellos och Credento á 10000:- vardera. Nuså har jag snällt betalt av 4 månader och då kan man ansöka om ytterligare 20000:- (Maxbelopp hos dom 40000:). Jag gjorde en chansning ikväll, blundade och tittade på skärmen och förväntade avslag. Men nix, 20000:- på väg till kontot :)

Hurraaaaa!! Som det känns nu så löser sig allt inom 6 månader! Då är jag fri! Såvida mina djur håller sig friska och inte skaffar mig nya veterinärräkningar! (Tack vare dom jag har hamnat i denna karusell, trots bra försäkringar på dom alla!)

Så - ni som har svårt att få lån så verkar Ellos vara en av få som accepterar ens situation!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Grattis!

En fråga. Har du betalningsanmärkning eller missbruksregistreringar på din UC? Har du några betalningsförelägganden just nu hos KFM?
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hur många UC har du?
Hur stor inkomst?
Blanco?
Underskott?
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Grattis!

En fråga. Har du betalningsanmärkning eller missbruksregistreringar på din UC? Har du några betalningsförelägganden just nu hos KFM?

Tack :) Just nu är jag så glad och ser en liten utväg, även om det är långt kvar :-/
Nej, jag har inget av ovanstående.
Men kan säga att när jag sökte på 10000:- första gången så hade jag 22 UC, underskott av kapital på 80000:- och en lön på 380000:- ca.
Idag vid utökning av lån med 20000:- så har jag ett underskott på över 100000:-, lön dryga 400000:- och 21 UC. Vid båda tillfällena blancolån på ca 400-450000:-

Vilken annan skulle bevilja 30000:-? Fått avslag hos "simpla" som Nödkontanter osv... Är så glad, och hoppas min plan nu håller!!!
 
Senast ändrad:

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Tack :) Just nu är jag så glad och ser en liten utväg, även om det är långt kvar :-/
Nej, jag har inget av ovanstående.
Men kan säga att när jag sökte på 10000:- första gången så hade jag 22 UC, underskott av kapital på 80000:- och en lön på 380000:- ca.
Idag vid utökning av lån med 20000:- så har jag ett underskott på över 100000:-, lön dryga 400000:- och 21 UC. Vid båda tillfällena blancolån på ca 400-450000:-

Vilken annan skulle bevilja 30000:-? Fått avslag hos "simpla" som Nödkontanter osv... Är så glad, och hoppas min plan nu håller!!!

Tusen tack för ditt tips, det gjorde att även jag vågade söka och jag blev beviljad 20 tkr!!! Vågar knappt tro det, detta hjälper mej oerhört mycket, nu kommer jag att vara på rätt spår igen, så än en gång tack för att du delade med dej av ditt tips!
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Tusen tack för ditt tips, det gjorde att även jag vågade söka och jag blev beviljad 20 tkr!!! Vågar knappt tro det, detta hjälper mej oerhört mycket, nu kommer jag att vara på rätt spår igen, så än en gång tack för att du delade med dej av ditt tips!


hur ser din ekonomi ut? många förfrågningar? vilken kreditscore?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
hur ser din ekonomi ut? många förfrågningar? vilken kreditscore?

Jag har creditscore svag på UC, på de övriga som Creditsafe och Bisnode har jag hög kreditvärdighet, av detta fattar jag inget. Jag har inga anmärkningar. Jag hade 15 förfrågningar, 840 tkr inkomst, 76 tkr i underskott av kapital, 393 tkr i Blanco/kreditlån. Äntligen någon som värderade inkomsten högre än det övriga!
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag har creditscore svag på UC, på de övriga som Creditsafe och Bisnode har jag hög kreditvärdighet, av detta fattar jag inget. Jag har inga anmärkningar. Jag hade 15 förfrågningar, 840 tkr inkomst, 76 tkr i underskott av kapital, 393 tkr i Blanco/kreditlån. Äntligen någon som värderade inkomsten högre än det övriga!

jätte kul att höra att det gick vägen för dig, men den årsinkomst du har var riktigt hög, jag har runt 490000 och det tycker jag är jätte högt hehe.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ni som fått beviljat, ringde ni dem eller ansökte på hemsidan? Jag mailade dem om min situation med 20 uc frågor, årsinkomst på 380 000 kr och underskott av kapital på 80 000, fick till svar att det är svårt att få beviljat med många uc, men det verkar ju inte alls stämma, eftersom andra här fått beviljat, och min situation är liknande? Får jag ett lån hos Ellos på 10 000 kr skulle ALLT lösa sig för mig, men jag är sååå orolig att ansöka på hemsidan och få ett NEJ...skulle bli så besviken, men jag ska nog prova ändå! I januari har jag "bara" 10 uc frågor kvar, så nästa år ordnar sig allt bättre för mig, då kan jag ansöka om ett samlingslån, när uc frågorna minskat rejält.
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Tusen tack för ditt tips, det gjorde att även jag vågade söka och jag blev beviljad 20 tkr!!! Vågar knappt tro det, detta hjälper mej oerhört mycket, nu kommer jag att vara på rätt spår igen, så än en gång tack för att du delade med dej av ditt tips!

Vad härligt, vad bra att det gick vägen för dig med :))
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp