• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Finaref/Ellos is da shit:-)

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Ni som fått beviljat, ringde ni dem eller ansökte på hemsidan? Jag mailade dem om min situation med 20 uc frågor, årsinkomst på 380 000 kr och underskott av kapital på 80 000, fick till svar att det är svårt att få beviljat med många uc, men det verkar ju inte alls stämma, eftersom andra här fått beviljat, och min situation är liknande? Får jag ett lån hos Ellos på 10 000 kr skulle ALLT lösa sig för mig, men jag är sååå orolig att ansöka på hemsidan och få ett NEJ...skulle bli så besviken, men jag ska nog prova ändå! I januari har jag "bara" 10 uc frågor kvar, så nästa år ordnar sig allt bättre för mig, då kan jag ansöka om ett samlingslån, när uc frågorna minskat rejält.

Jag ansökte via hemsidan. Du har ju ganska så exakt samma förutsättningar som jag hade när jag sökte i våras och fick beviljat de första 10000:-. Lägg då till att jag har en jäkla massa blancolån också!
Du borde bli beviljad, men jag kan ju inte lova givetvis ;-)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Ni som fått beviljat, ringde ni dem eller ansökte på hemsidan? Jag mailade dem om min situation med 20 uc frågor, årsinkomst på 380 000 kr och underskott av kapital på 80 000, fick till svar att det är svårt att få beviljat med många uc, men det verkar ju inte alls stämma, eftersom andra här fått beviljat, och min situation är liknande? Får jag ett lån hos Ellos på 10 000 kr skulle ALLT lösa sig för mig, men jag är sååå orolig att ansöka på hemsidan och få ett NEJ...skulle bli så besviken, men jag ska nog prova ändå! I januari har jag "bara" 10 uc frågor kvar, så nästa år ordnar sig allt bättre för mig, då kan jag ansöka om ett samlingslån, när uc frågorna minskat rejält.

Jag tog det via hemsidan, när man får såpass snabbt svar (det tog ett par minuter) så var jag bergis på att de helt skulle gå på UC's scoring, men det skiljde sej radikalt från andra långivare i positiv bemärkelse för min del. Min gissning är att de lagt till egna parametrar i bedömningen, som exempelvis att de värderar hög inkomst mer än vad UC gör, samt att de har en generösare syn på antalet förfågningar, men som sagt ta det för vad det är, min personliga gissning.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Så glad för er skull, Loppan och Lize! Det är så skönt när man hör att det börjar ordna upp sig för folk! Jag har tre kämpiga månader kvar med sms lån avbetalningar, sen är jag ikapp ekonomiskt igen. Skulle därför vilja ha ett lån hos Ellos nu, så jag kan betala av allt nu på en gång istället, och sova gott om nätterna igen! Jag ska ansöka jag också, men är så rädd för ett negativt svar, men eftersom andra med samma förutsättningar fått ja så tänker jag chansa också! En uc fråga till just nu gör ingen skillnad, då jag har minskat dem till 10 st i januari, och sen under nästa år i april är alla borta, så det gäller att vänta ut tiden, så löser det sig sedan!
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Så glad för er skull, Loppan och Lize! Det är så skönt när man hör att det börjar ordna upp sig för folk! Jag har tre kämpiga månader kvar med sms lån avbetalningar, sen är jag ikapp ekonomiskt igen. Skulle därför vilja ha ett lån hos Ellos nu, så jag kan betala av allt nu på en gång istället, och sova gott om nätterna igen! Jag ska ansöka jag också, men är så rädd för ett negativt svar, men eftersom andra med samma förutsättningar fått ja så tänker jag chansa också! En uc fråga till just nu gör ingen skillnad, då jag har minskat dem till 10 st i januari, och sen under nästa år i april är alla borta, så det gäller att vänta ut tiden, så löser det sig sedan!

Tack:) Ja, som det ser ut nu så löser det sig.. Det jag är rädd för är att det ska dimpa ner extrautgifter (igen) för då spricker hela min plan och då är man snart där igen :-( Har sålt sånt som jag kan sälja som har lite värde och nu har jag förhoppningsvis fått en sadel till såld, det hjälper att få bort 2 av smslånen. Vet hur det känns att inte kunna sova på nätterna och den dagliga ångesten över ekonomin... Förnedringen man känner när man ansöker om lån och får avslag.. Usch :-/ Hoppas hoppas det löser sig för dig med, jag håller alla tummar!!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag fick avslag på 10 000 kr, trots liknande förutsättningar som dig Loppan :( Jätteledsen, detta skulle ha löst allt för mig!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Där har jag redan lån, de är lätta. Men nu har det löst sig för mig då jag fått en vinst på trisslott, så plötsligt händer det! Ibland kan allt ordna upp sig ganska snabbt!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är nu i valet och kvalet om man ska våga söka detta lån...frågan är om man ska dra till med maxlånet 40.000:- direkt, blir man annars erbjuden en lägre summa? Får man svar direkt eller brev hem?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp