• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Som sagt, de behöver inte ens ge svar på varför man blir nekad. Och som det ser ut antingen har de gjort det mycket svårare att bli beviljad eller stoppad helt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Som sagt, de behöver inte ens ge svar på varför man blir nekad. Och som det ser ut antingen har de gjort det mycket svårare att bli beviljad eller stoppad helt.
Snarare tvärtom i så fall, kollar man förutsättningarna för vad flera har berättat här som blivit beviljade, så har de inte blivit tuffare bara mer "Holmlikt" konstigt
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag pratade med dem nu och tydligen har jag fått avslag, men de kan inte säga varför.
Skött mina betalningar sen jag tog lånet för ett par år sen, har bättre ekonomi nu än då och inga anmärkningar/skulder.
Jag fattar ingenting. De kunde bara svara ”jag ser att du har fått avslag, jag kan inte se varför då det sköts automatiskt”.
Jag tjatade om att få veta vad som orsakat avslaget så de skulle kolla och återkomma idag eller imorgon.
Så den där så kallade buggen de nämnde till mig igår vet jag inte vad jag ska tro om..

Vad har du i inkomst?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Förra året 251500 kr. Fått nytt jobb nu och angav min nya inkomst som är 30000 kr/mån.

Dom går ju på den inkomsten som står på Bisnode antar jag, det är netto (efter skatt) ca 16.000-17.000/månaden kanske det som ger automatiskt avslag?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Dom går ju på den inkomsten som står på Bisnode antar jag, det är netto (efter skatt) ca 16.000-17.000/månaden kanske det som ger automatiskt avslag?
Hmm.. ja kanske. :/
Men folk med sämre förutsättningar har ju samtidigt fått.
Och de verkar inte själva veta.
 

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Snarare tvärtom i så fall, kollar man förutsättningarna för vad flera har berättat här som blivit beviljade, så har de inte blivit tuffare bara mer "Holmlikt" konstigt
Verkar dock verken vara bugg i systemet eller lika många som blir beviljad nu. (Även de som tycker de ”förtjänar” det).
Kanske de som blivit godkända har klarat deras kalkyl och de som inte blivit godkända, inte klarat det helt enkelt. Finns inte mycket att göra tyvärr, hoppas de som blivit godkända använder pengarna på bästa sätt och de som inte blivit godkända kan väl ansöka igen i framtiden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp