• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förlängning av skuldsanering?

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Personligen hoppas jag på förlängning och höjning, inte för TS skull, men för systemets skull.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Advokaten

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Personligen hoppas jag på förlängning och höjning, inte för TS skull, men för systemets skull.
Höjning räknar jag ju med, därför jag omprövar. Sen hoppas jag såklart slippa förlängning, även om jag förstår vad du menar.

Å andra sidan är det rätt sjukt att det är tillåtet för bolag att låna ut pengar till brutala villkor till folk i sårbara situationer som jag var i för några år sedan. Det är det systemet jag skulle vilja kämpa mot
 

Advokaten

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Den ska inte kunna förlängas om det är du som begär omprövning.

Av ren nyfikenhet, hur mycket mer har du tjänat per månad i snitt? Och hur stor återbetalning i % ligger din betalplan på?
Kollade precis tidigare betalningar och om jag räknar på att denna omprövning går igenom ned mina siffror och slutdatum kommer drygt 70% av skulderna att ha betalats.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Trevligt med svar. Har du något att backa upp det med?
Om du har årslån 400 tusen men byter jobb och din nya årslån är 600 tusen. Du begär inte omprövning men det gör Svea inkasso som du är skylldig till. Svea inkasso som bevakar 2 ggr per år din imkomst under skuldsaneringstiden begär omprövning av det gamla beslutet. Kf godkänner omprövning och ser att din nya årslån är 600000. De beräknar och förlänger skuldsaneringstiden med 6 månader och höjer din månadsinbetalning från 8000 till 12000. Du har rätt att överklaga. Är det klarare nu?
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Men det är inte säker att de förlänger i ditt fall men jag misstänker att de höjer månadsbelopp. Oftast förlänger de tiden för dem som har kortare tid än 5 år
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men det är inte säker att de förlänger i ditt fall men jag misstänker att de höjer månadsbelopp. Oftast förlänger de tiden för dem som har kortare tid än 5 år

Finns det statistik på det? Det har jag missat
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Om du har årslån 400 tusen men byter jobb och din nya årslån är 600 tusen. Du begär inte omprövning men det gör Svea inkasso som du är skylldig till. Svea inkasso som bevakar 2 ggr per år din imkomst under skuldsaneringstiden begär omprövning av det gamla beslutet. Kf godkänner omprövning och ser att din nya årslån är 600000. De beräknar och förlänger skuldsaneringstiden med 6 månader och höjer din månadsinbetalning från 8000 till 12000. Du har rätt att överklaga. Är det klarare nu?
Nej, jag undrar fortfarande om du kan backa upp påståendet att även de 5 åren ökas ifall man har en betalplan som är kortare än 5 år.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Ja det kan det, min sambo hade skuldsanering på 4 år p g a barn men de förlängde saneringstiden 6 månader p g a att hon tjänade ca 200 tusen mer än föregående år plus höjde de beloppet ca 4000. Det var hennes sista år. Nu är hon skuldfri
 

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Snittlön cirka 90.000 sek / månad brutto. Angiven lön var drygt 43.000 sek.

Vet inte vad du syftar på kring procenten men vet att borgernärerna skulle beräknas återfå cirka 50% av det lånsde beloppet, strax under, efter den förra omprövningen.

I januari omprövade jag med en månadslön om 60.000 sek cirka då det är vad jag beräknar få kommande år.
Va jobbar du me om du tjänar 90 lök i månaden?? Sjyst lön btw
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp